Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tolka prognos för Haga park nästa vecka

  • Tolka prognos för Haga park nästa vecka

    Publicerad av parmezzan på 13 juli, 2013 vid 15:11

    Hallå!

    Tänkte åka söderut en vecka nästa vecka. Först och främst till Haga park om det blåser, annars möjligen danmark. Hur ska jag tolka prognoserna på Haga park,? meterologerna visar olika, samt tar de inte del av sjöbrisen som spelar in (eller gör de?). Sjöbrisen är i och för sig inte så kraftig pga det varma vattnet, men den måste ändå motverka och samverka med vindarna på något sätt.

    Någon kunnig som vet vilka prognoser man ska lita sig på, samt kan göra en bedömning om det är värt att åka dit? (Största segel 7.8)

    Jag vill förstås ha så mycket surf som möjligt.. 😉
    /m

    jr555se svarade 10 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jr555se

    Medlem
    14 juli, 2013 vid 20:01

    Sitter ibland och kollar på sommarlovsmorgon med barnen och kan konstatera att det blåser nästan alltid där de är. Nånstans i södra änden av Sverige där de prautar konstitt. Så… Mitt tips om du ändå kan röra dig mer söderöver är att göra det. Annars kanske vi ses på haga =) som ser hyfsat ut för imorgon och tisdag. Men det lär väl mojna som alltid när Jag kommer dit…

  • jr555se

    Medlem
    18 juli, 2013 vid 18:40

    Lånar tråden i hopp om att ngn kan ge inblick i de övriga spottarna på södra delen av Öland. Är kass på att åka vågor oxh undrar hur stor överlevnadsgraden är på de övriga spottarna typ grönhögen, sandby etc vore förbannat skoj att prova men då vill jag att vattenstarterna sitter…

    Vore tacksam för lite tips då det verkar vara lättvind som gäller på haga en tid framöver och mer syd säger mätarna att det blåser lite mer….

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tolka prognos för Haga park nästa vecka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.