Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing “Top of the line” BOM

  • “Top of the line” BOM

    Publicerad av anonym-anvandare på 5 juni, 2002 vid 13:06

    Jaha, nu har man fått reda på att min nya fina wipika AB 10.0 av 2002 års modell bara leverades med 2001 bommar i början på detta år… hade jag köpt den lite senare så hade jag troligen fått en 2002 bom :-/
    -Hur-som-helst; 2001 bommen suger ju en hel del som bekant & pengar verkar man ju kunna strö omkring sig som kitesurfare. Därför tänkte jag köpa en ny bom och undrar därmed om någon har något att rekommendera, den konfigurerbara / steglösa lås lösningen vill jag även ha på den nya bommen.
    I nån surftidning så jag en variant med platt-band i “skot-låset” samt att baren inte var rak,utan såg ut så här;
    —-__—- , den som har sett det förstår vad jag menar…

    Summering; Vilken bom är bäst & varför? var finns den till bästa pris ?

    Regards & softer landings whit AB

    \Tommy

    anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juni, 2002 vid 14:21

    Hepp,

    köp en ny Wipika bom 2002 för ca 1400:- hos http://www.kitepower.se

    //
    Hampe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juni, 2002 vid 12:25

    Nja, visserligen så är den säkert mycket bättre än förra årets men den når inte riktigt toppen trots ditt fylliga svar 😉

    Jag hittade iaf tidningen & länken på det jag svamlade om i inledningsposten…

    http://www.s2kiteboarding.com

    “Entangle free” säger dom… maja kanske det, eller ?
    – 100-120 £ sa dom i tidningen men hänvisade inte till nån återförsäljare så… har inte hittat nån på nätet än så länge.

    \T

  • tokdrag

    Medlem
    6 juni, 2002 vid 19:01

    Passa dig för öglan med en tamp i mitten. Den är svår att kroka i och lossnar när man tror att den skall sitta fast. Är väl inte så svår att sköra bort iochförsig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2002 vid 06:52

    …ja va fan är det meningen att den ska vara bra för egentligen?

    /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2002 vid 07:45

    Jag kör nya Wipika bomen, med noll lås funktion och med extra hängsele loop, chicken loopen alltid fastspänd i ett snabb schackel sedan krokar du i den andra i hängselen när du vill ha lite klös och ska hoppa gillar detta system men … det känns av i muskelfästena så jag vet inte om jag ska gå tillbaka till bridles och lås funktion :´(.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing “Top of the line” BOM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.