Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing “Top of the line” BOM

• “Top of the line” BOM

Publicerad av anonym-anvandare på 5 juni, 2002 vid 13:06

Jaha, nu har man fått reda på att min nya fina wipika AB 10.0 av 2002 års modell bara leverades med 2001 bommar i början på detta år… hade jag köpt den lite senare så hade jag troligen fått en 2002 bom :-/
    -Hur-som-helst; 2001 bommen suger ju en hel del som bekant & pengar verkar man ju kunna strö omkring sig som kitesurfare. Därför tänkte jag köpa en ny bom och undrar därmed om någon har något att rekommendera, den konfigurerbara / steglösa lås lösningen vill jag även ha på den nya bommen.
    I nån surftidning så jag en variant med platt-band i “skot-låset” samt att baren inte var rak,utan såg ut så här;
    —-__—- , den som har sett det förstår vad jag menar…

Summering; Vilken bom är bäst & varför? var finns den till bästa pris ?

Regards & softer landings whit AB

\Tommy

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2002 vid 14:21

Hepp,

köp en ny Wipika bom 2002 för ca 1400:- hos http://www.kitepower.se

//
    Hampe

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juni, 2002 vid 12:25

Nja, visserligen så är den säkert mycket bättre än förra årets men den når inte riktigt toppen trots ditt fylliga svar 😉

Jag hittade iaf tidningen & länken på det jag svamlade om i inledningsposten…

http://www.s2kiteboarding.com

“Entangle free” säger dom… maja kanske det, eller ?
    – 100-120 £ sa dom i tidningen men hänvisade inte till nån återförsäljare så… har inte hittat nån på nätet än så länge.

\T

• tokdrag

Medlem
    6 juni, 2002 vid 19:01

Passa dig för öglan med en tamp i mitten. Den är svår att kroka i och lossnar när man tror att den skall sitta fast. Är väl inte så svår att sköra bort iochförsig.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2002 vid 06:52

…ja va fan är det meningen att den ska vara bra för egentligen?

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2002 vid 07:45

Jag kör nya Wipika bomen, med noll lås funktion och med extra hängsele loop, chicken loopen alltid fastspänd i ett snabb schackel sedan krokar du i den andra i hängselen när du vill ha lite klös och ska hoppa gillar detta system men … det känns av i muskelfästena så jag vet inte om jag ska gå tillbaka till bridles och lås funktion :´(.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing “Top of the line” BOM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.