• basse

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 06:32

    Tja,
    kör söderut, ta av mot Åsa men sväng vänster mot Fjärås. Kör förbi Shell. ta vänster ute på åkern en bit efter Shell.. (tror det står torkelstorp där). Ta vänster uppe vid husen. Kör tills du ser en liten hamn ute till vänster, där tar du vänster äver färisten. Kör sakta annars blir det Lamm till middag. Parkera rakt fram.

    Tänk på hur du parkerar, det brukar bli en del bilar.

    Vi kommer nog ner lite senare, vinden verkar ju inte komma förns senare. Ingen stress alltså.

    http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=189

  • kelso

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 08:07

    Tja
    Idag kommer jag ner. Nu är gipset av och jag skall testa surfa lite försiktigt.
    Kelso

  • ola_p

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 08:16

    KOLLA APELVIKENMÄTAREN!
    Kan det verkligen stämma?! Isf blåser det apa söderut..

  • basse

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 08:23

    Gött kelso.

    Ola… M_C skrev just att han tror det är i knop. Defaultinställning kanske… smile.gif

  • krullo

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 08:29

    Är det bättre att köra i Torkelstorp än i Gottskär på sydost? Funderade själv på Gottskär/Draget idag och trodde det var bättre på sydost än Torkelstorp, som jag iofs aldrig varit vid.

  • mag

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 09:09

    Jag passerade Varberg för en stund sedan och vindmätaren/mjukvaran behöver nog trimmas in! Det blåste max 6m/s.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 09:28

    Beror på om du vill ha tokplatt för superfreestyle/speed eller lite ramper att bumpa på. Själv satsar jag på freestyle och kör Torpet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 10:22

    Nån som vet vad Båtvädret PLUS säger? dmi har ju inte mer än 5-8 vid Torkel.

  • marty

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 11:25

    É det bara jag som fått för mig att vinden sällan “orkar” in till Torkels jämfört med Gottskär…

  • basse

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 11:42

    Varför inte bara ta den tiden på er och kolla båda ställena eller byt telefonnummer och ring när ni är framme!!??

    Jag hade en tanke om att man kunde programmera en Java-telefon som man sedan ställer upp i fönstret i bilen. Folk kan sms’a en kod eller nått som drar igång programmet som i sin tur tar en bild med mobilkameran och skickar tillbaka ett MMS. Problemet är väl hur man betalar till den som skickar MMS’et.
    Ofta tycker jag nämligen det är trevligt att få en rapport från den som redan kommit fram till men samtidigt vill man ju inte sitta och skicka en massa sms eller ringa en massa utan det är bara full fart ut som gäller.

  • s

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 12:20

    Svar till:


    Tja
    Idag kommer jag ner. Nu är gipset av och jag skall testa surfa lite försiktigt.
    Kelso

    [/ QUOTE ]

    Du får lova att INTE GÖRA NÅGRA FLAKA!!!! grin.gif grin.gif grin.gif

    OK?

    [img]http://www.bolminger.se/staffan/galleri/200505/IMG_1677.JPG[/img]

    /Staffan

  • kelso

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 13:10

    Tja Staffan
    Nej, det blir inga Flakas idag. cool.gif Skall försöka ta det lite lugnare än vanligt. Kommer du eller?
    Kelso

  • s

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 13:26

    Nja… Inte till Torkelstorp men väl till Olofsbo. Lite längre bort, lite bättre?

    Annars verkar Klagshamn gå av nu… http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceandata/graphs/1040_dk.htm

    /Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2005 vid 13:31

    onsala mätaren har rätt stor lutning nu så det kan nog blir bra!

  • noobsurf

    Medlem
    26 december, 2016 vid 18:26

    Tja, varför inte damma av den här gamla tråden.. Ute och rekade själv med 4-åringen så inget surf men väl kamera med. Klass 2-varning i kväll så lite intressanta bilder kan det ju bli tänkte jag.

    Fina förhållanden dock med raska omslag och växlande ljus. Vackert att se på.

    Inte förvånad när en lycksökare dyker upp på parkeringen samtidigt som jordens hagelskur försöker döda oss rent bokstavligen. Fick tillåtelse att lägga upp bilderna här på forumet.

    “Pirate back is the new fighting face”

    Efter att SM i djupsurfning är avgjort, (måste ha varit ca 70cm “below” surf)…

    Så drog det av…

    Utav bara h*****e, Tydligen en 4,5’a enligt säkra källor.

    Det ryktas till och med om ett och annat hopp . (Kanske ofrivilligt) 🙂

    Några härliga repor blev det som synes och all heder åt den som trotsar väder och kyla för vår härliga hobby!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.