Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Torkelstorp, lite annorlunda speed-Motiv, Isjakt!

Taggad: ,

  • Torkelstorp, lite annorlunda speed-Motiv, Isjakt!

    Publicerad av lasso på 11 januari, 2010 vid 13:24

    :laugh:
    Torkelstorp med lite annorlunda Speed-motiv. Isjakter! Riktigt häftigt.
    Fina bilder tagna av Pontus Ny, Januari 2010.(samt en bild från idag)

    /Lars,

    lbj svarade 14 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • andersbq

    Medlem
    11 januari, 2010 vid 14:01

    Känns bra att en av mina käppar även fungerar på vintern!
    Ska ta en skridskotur över snart och kolla de andra …

  • lasso

    Medlem
    11 januari, 2010 vid 18:10

    var försiktig bara…

    andersbq;594710 wrote:
    Känns bra att en av mina käppar även fungerar på vintern!
    Ska ta en skridskotur över snart och kolla de andra …
  • jalla

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 09:16

    Vi var några som skridskosurfade igår på fjorden! Rigg plus en soppslev under mastfoten funkar hur bra som helst. Vi gick i (på) vid Finasand (Noas ark) och seglade kors och tvärs över hela fjorden mellan Gottskär och Tjolaholm. Här finns ingen snö på isen jämfört med Torkel.

  • algen

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 09:25

    Aha, gött med en rapport! Några som är kör idag med? Jag och brorsan tänkte sticka ut i ef. Vore ju väldans kul om man kunde vara några stycken!

  • lasso

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 09:45
    Älgen;595228 wrote:
    Aha, gött med en rapport! Några som är kör idag med? Jag och brorsan tänkte sticka ut i ef. Vore ju väldans kul om man kunde vara några stycken!

    ..hade varit grymt kul att prova…

  • algen

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 10:13

    Det klart du får prova. Har lite svårt å veta när vi kommer ut… Brorsan skulle kolla på “bord å stolar” – sånt kan ta oroväckande mycket tid… Siktar nog på 14 tiden vid finnasand. Det är bara göra sig till känna då 🙂

    Hoppas vi ses!

  • kinetic

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 10:15

    Isen verkar vara bra i TT, o vind har ni väl lite mer av än här uppe skulle jag gissa:)! Lite synd att ni på västkusten inte har kommit igång med is-surf än, fast å andra sidan så vet vi ju att ni brukar vara lite “efter”:grin:. Skämt åsido, vore kul om det var fler som började. Soppslev, hemmabygge, Hiberna eller vad man nu vill köra på kvittar, det är kul att “speeda” på isen, o till skillnad från på vatten så är det mycket jämnare, är inte alls lika material känsligt, 15 år gammal rigg funkar lika bra som årets NP Evo II eller vad man nu vill ha:)! För den som är intresserad kan jag ge ett specialpris på en Pirate Iceboard, i utbyte mot att man låter ev nyfikna testa:grin:. Det ultimata vore om man kunde ha en “Winter Speed Cup”, jag menar nån som är tokig nog måste ju kunna bräcka jänkarens högsta average (dryga 52 knop):grin:

  • jester

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 23:18

    Har varit holländska mästerskapen idag. Lite bilder i denna tråd, glöm inte Picasa-länken: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?f=10&t=13861495&start=340

  • jester

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 23:19

    Funderar på o leta fram min skridskor imorron… Hur är det med att köra med våra speed-riggar i minusgrader, egentligen?

  • jps

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 08:22

    Ta gärna långfärdsskridskor. Vanliga tenderar att börja wobbla när det går undan lite.

    Riggar och minusgrader vet jag inte riktigt. Inga problem hittills för mina i alla fall.

  • klang

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 11:42
    Jester;595298 wrote:
    … Hur är det med att köra med våra speed-riggar i minusgrader, egentligen?

    Kolfiber tycker säkert om minusgrader… ju sprödare desto bättre… det är bara o rigga 😉

  • lbj

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 12:30

    Passa er för havsisen då temp ligger runt noll
    GP på nätet 16 jan
    En död i isolycka vid Amundön

    En av de två personer, som gick genom isen vid Amundön vid tretiden på lördagseftermiddagen har avlidit.

    Relaterat

    En kvinna och en man var ute och åkte skidor på isen när olyckan inträffade. Tillkallad räddningstjänst fick upp dem ur vattnet och de fördes till Sahlgrenska sjukhuset med svåra skador..
    Larmet gällde att en person gått ner sig i en vak. När räddningspersonal kom fram upptäcktes ytterligare en person i vattnet.
    I räddningsarbetet deltog Räddningstjänsten i Storgöteborg och sjöräddningshelikoptern som är baserad på Säve. Även ambulanshelikoptern var ute, enligt sjöräddningscentralen. Enligt polisen fördes även en hund till Blå stjärnan.
    Räddningstjänsten varnar allmänheten för att ge sig ut på havsisar. Isen verkar stabil, men kan vara farlig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Torkelstorp, lite annorlunda speed-Motiv, Isjakt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.