Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torkelstorp parkering.

  • Torkelstorp parkering.

    Publicerad av lance på 18 juli, 2011 vid 20:32

    Hej alla Torkelstorps-fans !!

    Idag var första gången jag körde på denna fantastiska spot och förhoppningsvis inte den sista.
    Jag blev påhoppad av en mkt arg herrs i 50 års åldern som undrade vem som var ansvarig för det “här spektaktlet”? Jag svarade snällt att ingen var ansvarig utan att alla är individer med egen utrustning. Han var mkt upprörd över vårt sätt att parkera. Enligt överrenskommelse är platserna utefter båthamnen (vid plankan) de platser som tillhör respektive båtplats. Ham skulle minsann vrida näsan av alla men lugnade ner sig när jag lovade ( jag själv stod inte där) att jag skulle posta detta på forumet.

    Han sa att han själv förespråkat, att vi skulle få vara där och surfa, på båtföreningens årsmöte.

    Vänligen tänk på hur ni parkera och upplys andra om detta så det inte sitter en bom nästa gång man kommer dit.

    Surf’s up dudes & och tack för en galet bra dag på en, för mig, ny spot.

    andersbq svarade 12 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • alohasurfer

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 21:03

    Väl talat Lance!

  • smellslikeroses

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 21:05

    Bra att du uppmärksammar det, man undrar dock varför de inte satt upp en skylt…

  • pss234

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 21:09

    finns väl en skylt. eller?

  • haze

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 21:14

    Skriv inne på vindsurfar forumet oxå. Det är allmänt känt där i alla fall vart man får och inte får parkera…

  • lance

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 22:06

    Lagt ut på vind-forumet med 🙂

  • above_the_law

    Medlem
    19 juli, 2011 vid 07:06

    Ok bra talat Lancelot:-), men VAR ville han att vi skulle stå då?
    Eller kanske Hasse “besserwisser men snackar mer än han kan surfa” Lindborg kan tala om det istället för att låta som om alla BORDE veta (som vanligt tyvärr) ;-)?
    Har själv varit där “rätt ofta” men har aldrig sett några skyltar eller hört något om var man får och inte får parkera… De har ju gjort en nyare grusparkering sedan ca 1,5 år tillbaka närmast piren där det t o m brukar stå husbilar parkerade. Tillhör den också båtplatsägarna? I s f återstår ju bara gräsmattan närmast vassen och då förstör vi ju gräset eller;-)?

  • andersbq

    Medlem
    19 juli, 2011 vid 07:20

    Det är två föreningar som formellt har området. Båtföreningen är den ena och Båt- & badföreningen är den andra.
    Marken ägs av typ sju olika ägare, och flera markägare har rätt att hämta tång där (ett servitut sedan 1800-talet). Båtägarna har sedan typ 30 år sin parkering vid sin båt. På gräsmattan. De sköter om sitt område själva och har arbetsdagar etc. Badföreningen (som har “båt” i namnet och är över 50 år gammal och har byggt piren) sköter den övriga marken, tex vassen och grillplatsen. Vi som surfar ska främst ställa oss på den ytor med grus, dvs den nya parkeringen som de fixat till oss samt grusgropen. Om det är fullt så ställer vi oss på gräsytan mot norra kohagen. Men parkera ALDRIG på gräsytorna runt båthamnen.

  • above_the_law

    Medlem
    19 juli, 2011 vid 07:33
    andersbq;662717 wrote:
    Det är två föreningar som formellt har området. Båtföreningen är den ena och Båt- & badföreningen är den andra.
    Marken ägs av typ sju olika ägare, och flera markägare har rätt att hämta tång där (ett servitut sedan 1800-talet). Båtägarna har sedan typ 30 år sin parkering vid sin båt. På gräsmattan. De sköter om sitt område själva och har arbetsdagar etc. Badföreningen (som har “båt” i namnet och är över 50 år gammal och har byggt piren) sköter den övriga marken, tex vassen och grillplatsen. Vi som surfar ska främst ställa oss på den ytor med grus, dvs den nya parkeringen som de fixat till oss samt grusgropen. Om det är fullt så ställer vi oss på gräsytan mot norra kohagen. Men parkera ALDRIG på gräsytorna runt båthamnen.

    Tack Anders, då vet vi (som läst den här tråden i a f):-).

  • cheech

    Medlem
    19 juli, 2011 vid 09:00

    Nu kanske det är mycket begärt eftersom det är en bil inblandad. Men man kan ju även försöka tänka på att det kan komma fler bilar som vill parkera och därmed inte ta upp hela ytan med 3 bilar för man ska ha flera meters mellanrum till de andra bilarna.

  • andersbq

    Medlem
    19 juli, 2011 vid 09:03

    Om man ska tjaffsa om parkeringteknik, så kan vi likväl också tillägga att det går att parkera dubbelt på grusparkeringen, dvs om man vet att man åker tidigare eller samtidigt hem som kompisen, så kan man ställa sig utanför honom.
    Ovavsett parkeringsteknik, ställer er ALDRIG på gräset runt hamnen. Kitar är relativ enkla att bära så när det blir för fullt så är grusgrupen bara 30 meter bort.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torkelstorp parkering.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.