Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorp var bra igår

  • Torkelstorp var bra igår

    Publicerad av mes på 20 juni, 2006 vid 08:08

    Ca 25 pers blandat vind och kite. 9-10 m/s från det jag kom vid femsnåret och fram till åtta. Grisigt varmt i vattnet…skulle tippa på 23 grader…kunde lätt kört i badbrallor. En fin eftermiddag och jag fixade nästan min första riktiga gipp. Lite mer muskelstyrka och jag hade orkat gå planande ur gippen. Labbade med alla möjliga varianter på ingång och segelflipp med varierande resultat. Det är nog bara att träna. Generellt kommer jag lite för långt från seglet när jag ska skota hem efter gippen och kan inte använda kroppstyngden utan måste ta till musklerna (som inte har infunnit sig ännu). Nästa gång ska jag testa att inte slå om seglet utan försöka få planing ut ur gippen clew-first för att få en harmonisk sväng.
    Sen tycker jag att det är kul (och irriterande) med de breeeeda freestylebrädorna (sån som jag inte har…) som planar i väldigt lite vind plus att dom planar och ändå åker ganska sakta. Dom ser ut att ligga ovanpå vattnet på något lustigt sätt.
    /mes

    basse svarade 17 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • adde

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 08:09
    mes wrote:
    Sen tycker jag att det är kul (och irriterande) med de breeeeda freestylebrädorna (sån som jag inte har…) som planar i väldigt lite vind plus att dom planar och ändå åker ganska sakta. Dom ser ut att ligga ovanpå vattnet på något lustigt sätt.
    /mes

    Köp min vetja 😀

  • jeppo_f

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 08:34

    Håller med, det var riktigt gött igår!
    Kändes som ren bonus-segling, prognoserna såg ju minst sagt risiga ut…

    Staffan, blev det några bra bilder?

    /jeppo

  • surfjohan

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 09:30
    adde wrote:
    Köp min vetja 😀

    Ska du sälja din playmate Adde? Jag kanske har en polare som är intresserad..

  • adde

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 10:53
    Surfjohan wrote:
    adde wrote:
    Köp min vetja 😀

    Ska du sälja din playmate Adde? Jag kanske har en polare som är intresserad..

    Jepp den är snart tillsalu! Vet inte exakt när nya brädorna kommer men det är snart!

  • mes

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 12:06
    adde wrote:
    mes wrote:
    Sen tycker jag att det är kul (och irriterande) med de breeeeda freestylebrädorna (sån som jag inte har…) som planar i väldigt lite vind plus att dom planar och ändå åker ganska sakta. Dom ser ut att ligga ovanpå vattnet på något lustigt sätt.
    /mes

    Köp min vetja 😀

    Mja…jag blev ju omkörd ett par gånger igår när jag inte hade planing…hmmm… Jag ska skaffa något i den stilen men jag måste lära mig gippa först…sen blir det belöning…ny bräda och ett par nya segel…
    Förresten är grafiken på Playmaten lik Bic Alto -89!

  • basse

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 13:25

    Ha ha.. Bic Alto hade ju också skön grafik.

    Du har säkert lärt dig gippa till Aug när jag släpper min freestyle. Den är ganska mycket billigare än Adde’s men fortfarande helt OK. Med tanke på att du skall ge dig själv lite segel också så kan det ju vara trevligt med ett billigare alternativ också.

    🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorp var bra igår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.