Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö-bonus torsdag…

  • petter

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 16:55

    ja du, prognosen har svängt åt ditt håll, det trodde jag inte!
    Får se om jag kan komma loss…

  • frippe75

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 20:11

    @SirJohnIRie 494434 wrote:

    Calle & Per, det ser tillräckligt lockande ut så jag joinar in och tänkte bränna ner redan ikväll för att vakna upp färdigriggad på stenstrand. Kanske ska rigga upp en 8.0 fullt synlig bara för att skrämma igång vinden lite extra medans 4.8an får ligga redo gömd under nån gran:)
    En rökelse till Tiki kommer hursomhelst offras innan sovsäcken kallar.
    Ses imorgon, tidigt!
    //johan

    ps. senaste sjörapporten utlovar sv 9-kuling14 redan från inatt ds.

    Då var bilen packad. Tänkte dra vid 5 rycket. Du kan inte tänka dig att dra ett SMS när du kliver upp imorgon om det luckar bomkörning???
    Jag drar ett PM med nummer utifallatt…

    4.2 samt 4.7 med 76l brädan… Torö har hånat mig många gånger… Hoppas på bättring…

    Ses på plats,
    F

  • jesper_b

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 20:21

    Yo Calle!
    Är det någon som kan betecknas Toröexpert så är det du. Jag hade också dragit ner om jag kunnat. Hoppas verkligen ni som drar ner får något i morrn!! /JB

  • frippe75

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 21:02

    OOOch vad fan är det med SMHI och övriga ställen som har datorer i halvmiljard klassen… Hur svårt ska det vara att uppdatera prognoserna i tid!!!!!

    Trodde att SMHI hade ett uppdrag av staten att för skattepengar tillhandahålla med väder prognoser…. Kan man få pengarna tillbaka ???????!!

  • fjant

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 04:16

    @frippe75 494511 wrote:

    OOOch vad fan är det med SMHI och övriga ställen som har datorer i halvmiljard klassen… Hur svårt ska det vara att uppdatera prognoserna i tid!!!!!

    Trodde att SMHI hade ett uppdrag av staten att för skattepengar tillhandahålla med väder prognoser…. Kan man få pengarna tillbaka ???????!!

    Kan man även få soppaersättning för alla bomkörningar?

    /Fjant (som måste jobba)

  • jonasp

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 05:41

    hm, redan västligt vid landsort. jag rullar när som helst…

  • pete

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 06:15

    Sådärja, “Tjänsteärende, nås på mobilen”. Jag prövar också lyckan på Torö idag.

  • fastlandsguten

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 06:20

    Kan säga att det blåste pung hela natten på gotland sydligt…nu är det 250 grader och ca 11….Torö borde vara bra.

  • vind

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 08:46

    kl 10 00 , 270 grader och 12 ms på landsort

  • robin

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 11:12

    @Vind 494603 wrote:

    kl 10 00 , 270 grader och 12 ms på landsort

    Kom just hem från Torö. De som var där kl 7 hade tre grymma timmar med segel mellan 4.7 och 5.8. Jag kom halv nio och riggade 6.3 eftersom det såg lite tunt ut, två som guppade och två som planade.

    Sideshore och tidvis fint tryck i seglet i en timmes solskenssegling. Vågorna var inte jättestora men fina och det kom bra vågor i seten. Kl tio dog vinden och jag drog vid elva eftersom jag bara kunde slippa jobbet under förmiddagen ( så nu sitter jag här och gör jättemycket nytta som ni märker ). Vinden tog sig under hemfärden så det är säkert fint där nere igen nu.

    /Robin

  • jesper_b

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 12:02

    Grattis! /jb

  • robin

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 13:25

    @Jesper_B 494672 wrote:

    Grattis! /jb

    Tack! Önskar att jag inte var så plikttrogen. Trivdes mycket bättre där än här…

  • pete

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 15:20

    Kom ner vid 10 då en regnskur drog förbi vilket gjorde att vinden la sig. Jag möttes av folk i blöta våtdräkter som hade kört det tidiga morgonpasset och riggade ned. Suck. Jag gick en sakta promenad runt bort mot K-viken och bestämde mig för att det kanske var bäst att åka in till jobbet iallafall, onödigt att blöta ned grejorna eftersom vinden var för svag.

    MEN, precis när jag hade tänkt (den hädiska) tanken vred vinden ned ett par grader mot VSV och K-vikens vatten vattrades av en ökande vind. Joggade bort till stenstranden och möttes återigen av folk: “De e bara å rigga på!”.

    Det blev solsken, vinden ökade till 4.7 sideshore och lagom stora (“stora” läses i sammanhanget: “små”) vågor för en vågnovis som jag rullade in i fina set.

    SÅ JÄVLA BRA!!!!

    Förvånansvärt lite folk, gott om plats på parkeringen och bara en handfull seglare ute.

    /Peter (som sitter och jobbar igen den där “halvdagen” med ett leende)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö-bonus torsdag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.