Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö – Bråk

  • argulander

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 22:41

    @dr Masse 511960 wrote:

    Rasmus, det där var ingen bra idé alls och jag är glad att du inte kröp ur sovsäcken…

    Tänk på att om vi surfare inte sköter oss så blir det bara värre!

    Kanske har jag dålig fantasi men kan det bli så mycket värre än att en person egenmäktigt förstör för kanske hundratals andra, tänker då inte bara på vindsurfare och kitare utan på också på alla andra som brukar gästa Kärringviken. Man kan ju iofs tänka sig hot eller våld från vederbörande som det ju också redan finns uppgifter om, detta torde dock egentligen bara gynna vår sak och visa på orimligheten i att stänga av vägen till Kärringviken. Man kan också tänka sig taggtråd och effektivare stängsel vilket också skulle visa på orimligheten i det hela.

    Mycket tråkigt trots allt, säkert en del som avstår från Kärringviken för att slippa bråk och obehag. I synnerhet som det för de flesta är långt till Torö och inte är så kul och dyrt att åka många mil och inte säkert veta om man kommer ner till stranden. Detta är ju inte bra, ju fler som surfar där ju lättare är det att gemensamt stå emot eventuella orättmätiga påtryckningar.

    Klas

  • svenne

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 22:42

    Nu är ju grejen att så länge det inte handlar om en tomt så kan man, enligt allemansrätten, hoppa över stängsel. Det är till och med så att skogs och lantbrukare ibland blir påtvingade att bygga grindar och trappor så att friluftslivet tar sig genom obehindrat. Tro mig, jag har själv snickrat just såna.

  • peter_n

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 23:09

    @argulander 512004 wrote:

    Man kan också tänka sig taggtråd och effektivare stängsel vilket också skulle visa på orimligheten i det hela.

    Får man sätta upp taggtråd hur som helst efter eget bevåg?
    (för tillfället tänker jag mest på taggtråden på höger sida om stigen, men det kanske kommer mer…….)

  • broderisak

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 07:34

    Vad jag har hört bara via mitt jobb, Men det har varit ganska mycket inbrott i sommarstugorna runt om Nynäs . Kan var det han är rädd för.Och har då valt att sätt upp taggis???

  • ola-h

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 08:01

    Jag tror nog ingen person tror att lite taggtråd är vad som stoppar en inbrottstjuv.

  • peter_n

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 08:50

    @Ola H. 512035 wrote:

    Jag tror nog ingen person tror att lite taggtråd är vad som stoppar en inbrottstjuv.

    Nä, taggtråd sätter man nog primärt upp för att jävlas. Särskilt när man såtter den på ett stängsel som är 1.5 meter högt. Jag tror inte rådjur, älg, björn och knarkare skulle hoppa över ifall det INTE fanns taggtråd.

    Vem fan är intresserad av att passera över stänglset??? I och för sig skulle man kunna tänka sig att någon hoppar fram och tillbaka över stängslet just för att jävlas tillbaka.

    Saken kommer förståss i ett annat läge ifall stängslet med bara en enda taggtråd är det som är enklast att klättra över ………..

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö – Bråk

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.