Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?

  • Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?

    Publicerad av feg på 30 oktober, 2003 vid 09:53

    Kollar man prognosen på SMHI:s båtwebb ser Torö lockande/lovande ut, medan WindGuru gillar Kapelskär.
    Vad ska man planera för?

    BåtWebben säger att SO ska blåsa ökande från nu till sent på lördag. Under lördagen SKA det blåsa 10-13 m/s. (Man kan ju hoppas!)cool.gif
    Sydost måste ju funka fint på Torö, så länge det inte blir för ostligt?

    WindGuru ger motsvarande prognos för kapellskär som BåtWebben ger för Torö medan torö-prognosen ser skit ut.
    (Vafan ska man tro???)
    WindGuru tycker alltså att man ska sikta på Kapellskär. Är det inte väldigt “platt” vid kappelskär? Hur bra är SO där?

    /feg (totalt confused.gif i kylan…)

    boman svarade 20 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • dude

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 12:47

    Kollar man in både Halo och Foreca så verkar vinden knappt hålla in till kusten. Det är för visso en chansning, men jag tror chansen till vind är liten.

    Man kan ju alltid avvakta och kolla imorn igen. smile.gif

    Niklas

  • steffo

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 12:55

    Tveksamt om det blir något. Det ser ut att bli en hel del regn oxå.

    /Neggo

  • orre

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 13:11

    när det är så här kalt så chansar inte jag iaf!!!! tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 14:00

    Nä, glöm det där grabbar!! /Benke

  • boman

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 17:44

    Hallååå!
    Klart du ska till Kapellskär! visst är det platt och jävligt men vi ska köra slalom så det ryker… blush.gif

    Håller med dig om att prognosen ser vriden ut, fan ta om det inte blir tryck i bitarna, Jag är där och slår på värmen i klubbstugan på morgonen så slipper du frysa.

    Sydost är en mycket bra vindriktnig i kapellskär, ligger det något mer på ost kan det bli fina hoppvågor från vänster.

    WindGuru som jag tycker alltså att man ska sikta på Kapellskär wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 21:39

    Jag ångrar grymt att jag varken var nere på tisdagen eller onsdag morgon då surfet var kalas enligt säkra källor. Tisdagen var det 2 meters face, sol och finfin sidvind – och inte en enda vindsurfare på plats!? Jag har inte paddlat på över en månad så det lutar åt att jag sticker till Torö med både 9.0 longboard och 87 liter vågseglingsbräda. /Jesper B

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 22:07

    kom igen nu Benke! calle

  • getwet

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 06:25

    Du Boman….är det åkatokfortracesådetknakaribitarnaochryker nu på lördag? Tävling eller bara “psyka freeride” läge?
    Ska ta ett snack med Jeppe så kanske vi kommer upp.

  • boman

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 07:26

    Kanon kul om ni dyker upp!
    Åkatokfortracesådetknakar hoppas jag att det blir men ingen tävling.

    Kommer ni får du göra en test på min hypern och se om det är någon skillnad från din MTX…

    Prognosen ser faktiskt bättre ut nu, och hyffsat varmti luften.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 08:53

    DU “FEG” ta med din broder så syns vi vid Kapellskär på lördag verkar luta åt kuling på so och 8-9 + grader…..
    Ska höra med “Gurra 1978” om han ska dit så blir vi några stycken där ute , är klubbstugan öppen åxå är det aldrig fel med Kapellskär vid denna årstid…. syns där ute….

    // Tommy//

  • jeppe

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 09:00

    Tjenare!

    Just nu är det lite tunt på segelfronten. Håller på att uppgradera till säsong -04.

    Men va fasen, Micke har ju en del prylar så jag kan säkert låna lite om det behövs. grin.gif

    Kolla här då!

    Såg att Gun har slängt upp information för deras -04 linje.
    http://www.gunsails.de/gun/en/segel_serie.asp?k=42&pro_id=362&tab=_Segel

    Själv planerar jag för två TSD race till hyperbrädan. 6.8 och 8.1-a. Tidigare slog jag till på en 9.8a M8.

    Blir nog ett giftigt kitt till nästa år. wink.gif

  • andreas-t

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 09:05

    SO är ju en av de bästa vindriktningarna för Stora Värtan (Näsaäng) också. Om jag får hem lite nya surfprylar idag (har beställt från Tyskland…), så åker jag nog dit en stund imorgon och testar.

    /Andreas

  • wiseguy

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 09:30

    Hur långt är det till kappelskär från centrala stockholm??

  • jeppe

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 09:38
  • getwet

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 10:08

    Visst får du låna prylar Jeppe……om det är kuling kan du ta 11.0an och formulan. Är det 7-8 m kan du få låna rrd268 på 72l och fullracesegel på 4.7kvm…….Det är helt ok för mig! wink.gif Du får faktiskt även låna GPS:en och mäta farten på 268:an om det blåser under tio! För jag är ju inte sån……..så att jag skulle sinka dig på något sätt…..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.