Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?

  • jeppe

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 10:12

    Kanon!

    Ingår det snorkel i kittet vid mindre än 10?

  • gurra1978

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 10:16

    Självklart kommer jag också upp. Det kan bli riktigt kul om vi är några stycken.

  • getwet

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 11:15

    Japp, snorkel ingår samt djuphavsklocka ned till 100m……Även en armbandskompass så du hittar tillbaka till klubbstugan från farleden, svårt att känna igen sig på 30 m djup. Du vet att jag hjälper dig på alla sätt…..!

  • surfen

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 12:50

    Är det OK om surfen från U-a dyker upp? Tror du att du kan ta med dig nyckel till klubbhuset som jag kan kvittera ut? Jag kollar vädret i morgon bitti, ser det OK ut så kommer jag att vara där runt 10tiden…

  • feg

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 20:02

    Tjena
    Jag tror att du får både fegt och fjantigt sällskap på Torö men med tanke på att BåtWebben och WindGuru är överens om att det kommer finfin vind i morgon kan du nog lämna longboarden på busstaket (eller hemma) och visa oss andra hur man hanterar ett ilsket Torö.

    Jag var rädd att jag skulle behöva segla med galonkläder för regnet men nu ser ju prognosen ljusare ut.

    Får väl se om jag vågar stenstranden… crazy.gif

    /feg

  • feg

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 20:10

    Kapellskär och värmestuga i all ära men brorsan och jag drar nog till Torö i morgon.
    Jag måste försöka att inte fega ur vid stenstranden innan vintern, isen och snön kommer…

    Hoppas prognosen håller så vi alla kan få en fin lördag. Det verkar vara slut på säsången här hemma snart, tyvärr.

    /feg

  • dude

    Medlem
    1 november, 2003 vid 08:36

    Ser det inte ut som Torö blir platt idag?

    Utan vågor är det inte mycket mening med att åka till Torö utan då funkar Erstaviken lika bra.

    /En som har fest klockan sju inbokat

  • feg

    Medlem
    1 november, 2003 vid 19:47

    närå, det va inte platt men inte stort heller.
    Det fanns vågor att fånga för de som ville, det var väl ca 9 st på vattnet.

    Kolla liten bild på hur det såg ut på förmiddagen.

    /feg

  • boman

    Medlem
    2 november, 2003 vid 14:57

    Lördagen blev inte riktigt vad vi tänkt oss men riktigt bra för oss som höll i… Vinden kom sent, tror att det blåste mest på kvällen tyvärr.
    Synd för er som drog mitt på dagen, vinden kom tillbaka!

    Vi var 3 st som slalom matchade , Stefan Jeleby Gurra 78 och jag.
    Riktigt skoj, Jag hade jämt skägg i början att haka på Stefan med sin Starboard 155 och RS3 9,0, 65cm fena . Jag på Hs111 och Nitro2 8,7 42cm fena, och Gurra på sin hs 133.

    Jag hade mycket strul med trimmet och var lite underriggad, men det blev bättre och bättre.

    Vinden ökade och hypern kom med den. ”Den brädan i dom vindara parkerar det mesta bakom sig”

    Viken bräda jag är sååå nöjd!!

    laugh.gif

  • getwet

    Medlem
    2 november, 2003 vid 15:58

    Tyvärr blev det väl inte riktigt som vi (jag och Jeppe) heller tänkt oss. Vinden inte alls vad som utlovats och som sagt var…den kom väldigt sent till mörkrets inbrott. Men jag förmodar att ni hade roligt och hoppas på bättre lycka nästa gång…för oss alltså!

  • gurra1978

    Medlem
    2 november, 2003 vid 16:17

    Korrigering: Jag har HS 125 och inte HS 133, men vem bryr sig wink.gif

    Vad ni däremot är intresserade av är bilder/små filmer från dagen. Inget märkvärdigt dock, ganska kassa bilder pga vädret. Lägger ut dem för att visa/reta dem som kom men drog pga att vinden inte kom som utlovat. Visst kom den sent men då var det bra tryck grin.gif

    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Kapellsk%e4r%20031101/

  • boman

    Medlem
    2 november, 2003 vid 20:50

    Getwet, vi får köra i vår sen när Jeppe är full kitad!!

    Gurra, några liter hit och dit! ett mindre race segel så blir du farligt snabb.

    Kankse var det här sista för iår crazy.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.