Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö fredag?

  • Torö fredag?

    Publicerad av Oregistrerad på 19 september, 2007 vid 10:44

    Tjena,

    Är det någon som funderar på att åka till Torö på fredag om prognosen står sig. SMHI säger SV 9-13 just nu. Man kan ju bara hoppas att de inte skriver ner den prognosen så man kan få en fin dag på vattnet.

    Nå, är det fler som funderar på samma sak?

    /Micke

    poppo svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    19 september, 2007 vid 11:43

    Det är bokat å klart. Prognosen skall skrivas ned å det grövsta för att jag inte skall åka.

  • steffo

    Medlem
    19 september, 2007 vid 12:29

    Jag hade hoppats på lördag morgon men nu har det blivit nerskruvat… i vanlig ordning.

  • dr-masse

    Medlem
    19 september, 2007 vid 14:59

    Ere pessimism jag tycker mig ana där?!?

    Det kommer att bli asbra! Jesper B. stoke redan nu!

    Va fasen, det är lika bra att ta ut all stoke i förskott, annars blir det ju aldrig av.

    Häng med ner på fredag, vet ja. Visst, inget pangtryck men kul segling kan det bli med lite flyt!

    SMHI har årets glädjeprogge för söndagen, men den tror faktiskt inte ens jag på (långtid på båtwebben).

  • goran-r

    Medlem
    20 september, 2007 vid 12:01

    Hej,

    Hur blir det imorgon tror ni ??
    Tänkte kolla ifall det är någon som ska till Torö i morgon fredag.
    I sådant fall vart, Stenstranden eller.. ??

    MvH
    Göran R

  • per_m

    Medlem
    20 september, 2007 vid 13:22

    verkar vara ikväll eller imorgon bitti! alt lördag morgon….
    Viktigast just nu verkar dock vara att få med sig jesper för då går det solklart av (de tidigare helgerna talar sitt tydliga språk)….när åker du????

    Vilka åker och när?
    /Per

  • abbe

    Medlem
    20 september, 2007 vid 13:29

    Dax att plocka fram termosen och ladda med kaffe? Ser ut som morgonsurf, med betoning på morgon? Abbe

  • southe

    Medlem
    20 september, 2007 vid 14:49

    I’ll be på Torö och vakar från imorgon em.

  • jesper_b

    Medlem
    20 september, 2007 vid 15:04

    Hrm,
    Ett par, tre helger i rad har jag sagt att jag varit helrökt, och på något sätt ändå lyckats slita mig loss och dessutom fått det riktigt goaste.

    Men denna helg ÄR jag helrökt. Har helt enkelt löjligt mycket måsten att göra. Således blir det max något kort litet morgonsurf. Frågan är då vilken morgon. Lutar nog mest åt TIDIG lördag morgon, men känns allt rätt kanske kanske en superkortis även i morrn bitti fredag.

    Brasklapp: Även om jag haft lite flyt på sistone finns inget som säger att så är fallet nästa gång.

    Hoppas vi ses på line up!

    /Jesper

  • per_m

    Medlem
    20 september, 2007 vid 20:19

    hur blir det imorgon, är någon där och möter upp vid 7??
    //Per

  • tocha

    Medlem
    21 september, 2007 vid 06:52

    Cred till grabbarna som körde Torö torsdag kväll i skymningen i rak onshore och riktigt bra tryck i vågorna – det var ingen tvekan när ni smög ut från Kärringviken för att rippa utsidan sen. Vi som vågsurfade fick vårt utrymme, vindsurfarna fick även de sin utmaning. Stort, stökigt, mörkt, strömt, ja faaan vad fint det var! Måtte vi få en vridning till väst på lördag om inte annat så att kalaset fortsätter

  • blueride

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:26

    Tackar Tocha, visst var det en kul kväll, även om vinkeln inte var den bästa.

    Början var lite tveksam med 6.0 och onshore launch från stenstranden, efter ett tag körde vi ner i viken och lattjade lite och då kom vinden. Bytte till 5.2 och fick sen en timme riktigt kul segling med bra tryck i vågorna.
    Fick nån spolning in på udden och visst var det bra strömt, härligt..

    Tack för att vi fick kika på bilderna, riktigt bra bilder med tanke på förhållanden, skitkul och se.

    /marcus, rött ezzy.

  • poppo

    Medlem
    21 september, 2007 vid 09:44

    Visst var det kul trots onshore! Cred tillbaks till er som vågsurfade och fotade, vi ses kanske lördag igen..

    /poppo, grått-silver simmer

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö fredag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.