Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö fredag?

  • Torö fredag?

    Publicerad av robb på 23 oktober, 2008 vid 08:35

    Någon som tänker åka ner till Torö imorgon (fredag)? Jag tänker åka dit någon gång på förmiddagen om prognosen står sig.
    /Robert

    phu svarade 15 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • irieman

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 08:40

    @Robb 510683 wrote:

    Någon som tänker åka ner till Torö imorgon (fredag)? Jag tänker åka dit någon gång på förmiddagen om prognosen står sig.
    /Robert

    Jag har funderingar på att vara där tidigt och köra fram till lunch ungefär.

  • phu

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 17:11

    Jag funderar också på Torö imorgon, men är lite orolig för att jag med 4,7 som minsta segel kommer att få nöja mig med att titta på. Vad tror ni, är det risk att det blir för mkt vind imorgon? Om det blir Torö är jag där från fm någon gång och stannar så länge jag orkar.
    /Peter

  • bjmal

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 20:15

    Jag tänkte försöka vara där runt 13. /Björn

  • irieman

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 20:31

    @phu 510840 wrote:

    Jag funderar också på Torö imorgon, men är lite orolig för att jag med 4,7 som minsta segel kommer att få nöja mig med att titta på. Vad tror ni, är det risk att det blir för mkt vind imorgon? Om det blir Torö är jag där från fm någon gång och stannar så länge jag orkar.
    /Peter

    Tror det borde vara lugnt med 4.7 som minsta.
    Hoppas komma dit mellan 8-9 imorgon bitti för att köra på fm.

  • lindgren

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 20:58

    åker från sigtuna som ensam vindsurfare med en kille som ska börja vågsurfa. Problemet är att han inte har ngn bräda. Om någon behöver skjuts och har en vågbräda över till en 1.90 nybörjare så kan vi kanske fixa ihop något. Jag har ingen mob nu men hans nummer är 0702612141 och han heter marcus. Tveka inte att ringa även om det är mitt i natten, han blir glad ändå =)

  • saratoga

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 20:58

    Var på Torö kör ni då? Siktar på att vara där innan lunch. Fungerar Kärringviken i morgon?

  • irieman

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:05

    @saratoga 510950 wrote:

    Var på Torö kör ni då? Siktar på att vara där innan lunch. Fungerar Kärringviken i morgon?

    Kärringviken fungerar nog klockrent imorgon, verkar som det ska bli S-SV och det är perfekt där. Börjar det vrida över mer mot VSV-V (vilket det inte skulle göra imorgon vad jag sett i alla fall) då är Stenstranden the place to be!
    Stenstranden är svårseglat dock, men man blir förhoppningsvis mer och mer vän med det ju mer man seglar där 🙂

  • markan

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:29

    Brukar det vrida in några ridbara sett i kärringviken vid dom här förutsättningarna?

  • irieman

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:38

    @Markan 510963 wrote:

    Brukar det vrida in några ridbara sett i kärringviken vid dom här förutsättningarna?

    Vid hård vind så definitivt!

  • schnitzler

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:41

    men räknas det som hård vind imorn?

  • phu

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 05:42

    Chansar på Torö idag. Går och packar bilen nu och drar ner direkt sen.

    /Peter

  • irieman

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 05:48

    Hmmm… blir nog tvungen att hoppa idag ändå, får ta igen det i helgen!

  • markan

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 20:08

    vred det in några vågor i kärringviken idag?

  • phu

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 22:31

    Vart en rätt trevlig dag i Kärringviken idag. Inte lika mkt vind som prognosen lovat men bra tryck i 5,3 och 83-liters vågis, och istället för regn som utlovats tittade solen fram emellanåt 🙂 Fanns en del fina ramper att hoppa på också även om det emellanåt var ganska platt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö fredag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.