Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TORÖ gubbe, 5,3, sol, +10 grader

  • TORÖ gubbe, 5,3, sol, +10 grader

    Publicerad av koa på 21 november, 2009 vid 15:33

    Bonusdag; TORÖ, 5,3, sol, +10 grader

    Slängde upp kameran innan vi hoppade i, Per drog av några fina svängar i gryningen.
    Rent och fint var det och sideoff på slutet, kom några linjer runt gubbe sen droppade det och vred till v-nv vid lunch, kanon skön bonus
    förmiddag i solskenet.

    Underbara Torö…utan handskar

    Calle N

    markan svarade 14 år, 5 månader sedan 16 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • j-s

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:44

    Gött mos!

    Det var kul att det funkade för er!

    Och tack för att ni delar med er!

    🙂

  • ripper_70

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:47

    Vinden kom tillbaka, omriggning till 6.0 och sen var det helt OK körning fram till 14:00… på det hela taget en väldigt schysst dag i solskenet :laugh:

  • trimmarn

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:49

    Det droppade ju när du gick upp men kom tillbaks lite igen. Lite glest mellan seten men ändå en fantastisk dag med 5.7.

  • pipe69

    Medlem
    21 november, 2009 vid 17:31

    Japp, kan bara hålla med… vilken “magisk” höstdag även om vågorna var lite för lite för min smak så var det ändå riktigt kul. Fram mot 13-tiden vred det mot så mkt V att det blev t.o.m. lite side-off. Skönt att sätta sig i soffan efter 2h so(u)lsurf en novemberdag.

    Vem var det som fotade/filmade mellan kl. 11 och 12.30 med stativ? Skulle vara roligt att se vilka av mina rides/jumps som fastnat på bild… :cool2:

    Ingo

  • jesper_b

    Medlem
    21 november, 2009 vid 18:34

    Valde att supporta min dotter på stor karatetävling istället för solig sidvind på Torö. Toppenskönt att ni fick lite finsegling!!!

    /JB

    PS: Hm… gubbe, då tittar man upp mot läppen och inte ner…

  • markan

    Medlem
    21 november, 2009 vid 19:06
    pipe69;589350 wrote:
    Japp, kan bara hålla med… vilken “magisk” höstdag även om vågorna var lite för lite för min smak så var det ändå riktigt kul. Fram mot 13-tiden vred det mot så mkt V att det blev t.o.m. lite side-off. Skönt att sätta sig i soffan efter 2h so(u)lsurf en novemberdag.

    Vem var det som fotade/filmade mellan kl. 11 och 12.30 med stativ? Skulle vara roligt att se vilka av mina rides/jumps som fastnat på bild… :cool2:

    Ingo

    Det var en fågelskådare som fått tipset av en surfande kollega att det skulle bli fina surfbilder (eller?!). Han började redan i soluppgången så han lär ha ett par fina bilder. Jag tipsade honom om steffo men jag tror inte han kommer att lägga upp något tyvärr.

    //Alex

  • koa

    Medlem
    21 november, 2009 vid 19:34
    trimmarn;589329 wrote:
    Det droppade ju när du gick upp men kom tillbaks lite igen. Lite glest mellan seten men ändå en fantastisk dag med 5.7.

    Härligt att höra!

    🙂

  • dude

    Medlem
    21 november, 2009 vid 20:00

    För mig vart det en fin dag med test av SUP i för hård vind och sen lite rolig 5.3 med stora vågisen i ja, säg brösthöga vågor 🙂 Superskön dag!

    Kanske kan fotografen visa hur stort det var?

  • irieman

    Medlem
    21 november, 2009 vid 22:51

    Som sagt, riktigt skön dag, bra väder, varmt, planing för det mesta och en och annan ganska stor våg som rullade in även mitt på dagen. Kanon! Ser ju ut som att det kommer vara en hel del vind nu i veckan som kommer, både måndag, onsdag och torsdag som jag sett hittills.

  • maca

    Medlem
    22 november, 2009 vid 09:41

    Kanondag i lekfulla förhållanden och utan handskar i slutet av november. Det var som bäst på fm och riktigt lätt (även för en annan våg newbie) att hitta fina vågor för en 2-3 svängar. Det droppade lite kring lunch, vinden kom tillbaka, men bra mkt glesare mellan seten. Skönt att bara bränna omkring i solen mot slutet och avsluta med en fika på stranden. Körde från ca 8-13.30 utan att frysa någonting…ok då lite kallt om händerna när man kastat handskarna, men ojojoj vad mkt längre man orkar hålla på utan.

    Går att leva på ett tag 😉

    Kameran fick ligga kvar i bilen då jag trodde killen med stativ och fetekamera skulle ladda upp här…hoppas det kommer upp lite mer bildbevis

  • jesper_b

    Medlem
    22 november, 2009 vid 16:54

    Fina småknölar idag söndag eftermiddag. Just hemkommen från 2 timmar kulsurf!

    /JB

  • lida2k

    Medlem
    23 november, 2009 vid 21:53

    Hi Surfer!

    Antar att det är jag som fågelskådaren med feta telet. haha. Här jag har laggt upp lite bilder från i lördags på min sida. Enjoy!

    http://kihlen.se/Photo-Album.php?pageType=folder&currDir=./TStenstrand_091

  • robin

    Medlem
    23 november, 2009 vid 22:19
    lida2k;589643 wrote:
    Hi Surfer!

    Antar att det är jag som fågelskådaren med feta telet. haha. Här jag har laggt upp lite bilder från i lördags på min sida. Enjoy!

    http://kihlen.se/Photo-Album.php?pageType=folder&currDir=./TStenstrand_091

    Tack för bilderna! Kul att få vara med på bild. Det var en fantastiskt fin dag.

  • lars_k

    Medlem
    24 november, 2009 vid 06:41

    Fina bilder lida2k!
    Hade inte varit fel att vara med leka lite i dessa smöriga småvågor med min gamla Fish…

  • j-s

    Medlem
    24 november, 2009 vid 07:44

    Nice fotat lida2k!

    Underbar färg och ljus!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TORÖ gubbe, 5,3, sol, +10 grader

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.