Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö i morgon?

  • Torö i morgon?

    Publicerad av dala-lama på 18 april, 2007 vid 15:48

    Det ser ut som det kan bli riktigt bra på Torö i morgon Fm 5-8 grader varmt o vind som vrider till väst eller nordväst på em.
    Jag åker dit, men åker inte gärna själv, hakar någon? Dude eller nån annan som kan komma loss?
    Per

    peter_g svarade 17 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • peter_g

    Medlem
    18 april, 2007 vid 15:58

    Tjenare!

    Jag och en polare drar ner tidigt imorgon, planerar att vara där kl 9.00 eftersom det ser ut att lägga sig rätt tidigt!

    Kör hårt!

  • dala-lama

    Medlem
    19 april, 2007 vid 04:32

    Ser ut att blåsa rätt dåligt på Landsort 7m 220 grader kl 06 och -1 i Nynäshamn jag hoppar surf idag.
    Per

  • dude

    Medlem
    19 april, 2007 vid 06:08

    jag är på väg nu! 🙂

  • dala-lama

    Medlem
    19 april, 2007 vid 19:18

    Hur va det, vind kyla och vågor eller?

  • dude

    Medlem
    20 april, 2007 vid 05:36

    Vinden var kl 8:30 ca 5.9. Jag riggade först 5.9 men riggade sen upp 5.3 för att det är mycket roligare att köra mindre segel. Väl ute – öppen dörr. Riggade 4.7 och väl ute var även det överriggat. 4.2 superfreak blev sen perfekt 🙂 Hopp, några få väldigt fina vågridningar och kanske min första helplanande framåt =D

    Vågorna blir alltid kul när det har legat på åtminstonne ett par timmar med 4.2 på insidan. Vattnet är mycket varmare än när jag var där i mars då det riktigt isade i pannan. Jag vet inte exakt hur varmt det är i vattnet men nu är det lugnt så länge jag har de här cold water mittens på. Jag kör tunna, men hela och täta dojjor så några tjocka behövs inte. Stannade inte för att se vinden avta eller vrida till utsidan. Skulle det vart lördag så skulle jag absolut gjort det. Det var ju som finast och vågorna bara byggde upp större och större när jag och Per beslöt oss för att åka därifrån klockan tolv. Skulle man kommit dit då skulle man haft en perfekt dag!

  • peppem

    Medlem
    20 april, 2007 vid 06:05

    såg att vi stack i ganska bra tid igår ändå Niklas, vinden började avta som sagt i prognosen, från 15m/s kl 11 till 13 kl 12 och sedan långsamt nedåt och då hade inte vridet kommit!

    Kanon dag var det i alla fall, nu blir det nya hängseletampar och nya dojor lite väl kallt med ventilationen vid tårna!

    Ingen som hittat en ric curl våtsko vid torö igår? måste tappat ena, ingen större fara då de var sönder men ändå…
    /Per

  • peter_g

    Medlem
    20 april, 2007 vid 08:53

    Tjaba!

    Jag och min polare Tomas kom dit vid 9:30, blåste marginellt då vid stenstranden. Vi riggade 6.9 och freestylebrädan i början, körde en halvtimme med full spetta sen var det in och värma upp sig med lite varm choklad. Sen fyllde vinden på rejält och jag stack ut själv och körde en halvtimme med perfekt tryck i 5.3 och vågis, blev duktigt spolad så att jag var tvungen att simma in till land, efter det var jag för nedkyld för att sticka ut igen tyvärr, men det var en kul premiär i Sverige!

    Dude: Konstigt att vinden kunde vara starkare i kärringviken än på stenstranden, vinden måste på nåt sätt lyfta vid stranden.

    Idag blir det lite freestyle vid Fågelöudde!

    Tjingeling!!

  • dude

    Medlem
    20 april, 2007 vid 09:14

    Peter_G: Är det ren on-shore som det nog var så lyfter vinden rejält vid stenstranden! Side-on är fortfarande knivigt ibland att komma ut i medan side är helt underbart skönt 🙂

  • peter_g

    Medlem
    20 april, 2007 vid 09:33

    @dude 377883 wrote:

    Peter_G: Är det ren on-shore som det nog var så lyfter vinden rejält vid stenstranden! Side-on är fortfarande knivigt ibland att komma ut i medan side är helt underbart skönt 🙂

    Tja dude!

    Vinkeln va marginell men det var inga problem att komma ut, eller så hade jag bara tur 🙂

    Kul att du också fick bra segling!

    Hoppas på en fin torödag till innan jag ska operera axeln den 9:e maj, sen är säsongen över för min del 🙁

    Tjo!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.