Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö i morgon midsommarafton?

  • Torö i morgon midsommarafton?

    Publicerad av feg på 19 juni, 2003 vid 18:53

    Tja

    Säkrast prognos är ju för området ner till landsort, nedan är snott från Båtwebben:
    Sandhamn-Landsort väst vridande till nordväst (förmiddag V, 8-11m/s, 10m/s=50% och eftermiddag mellan V och NV, 5-8m/s, 10m/s=10%)

    Kommer Torö att funka imorgon på Midsommarafton?
    Vågseglarna snackar ju om att västlig vind ger perfekt sidshore på stenstranden men funkar eftermiddagens VNV?
    Om man kliver i vid Kärringviken, är det då möjligt att ta sig ut eller måste man pajja grejjerna på stenstranden? frown.gif

    /feg

    Vart drar du i morgon? Jag tar gärna emot förslag på andra ställen också smile.gif

    dude svarade 20 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dude

    Medlem
    20 juni, 2003 vid 07:08

    Själv tror jag det är osäkert att Torö funkar idag. Det är frågan om vinden blåser alls där men även är vinden inte Väst utan VNV vilket kanske inte funkar så bra.

    Själv tar jag det lugnt idag och sticker till Mats Väg, Svartklubben eller nåt annat ställe norrut. Kanske Barnens Ö?

    Så jag undrar om någon vet vilka ställen som funkar vid rak nordlig vind norröver, vilka som har plattvatten, vilka som har sjyssta vågor, eller egentligen vilka som har vågor men där förhållandena inte är för svåra. Är det nån som vart där?

    Riktigt tacksam för svar!

    Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö i morgon midsommarafton?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.