Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag 7/10

  • Torö idag 7/10

    Publicerad av challgren på 7 oktober, 2014 vid 19:40

    Vi var några stycken som körde mellan 15-18. Inget märkvärdigt men lite bulor som dök upp då och då gjorde att det blev lite hopp och lek bland vågorna!
    Misstänker att de bästa går över oss inatt! Får se om man orkar ner imorgon bitti också!

    oldschool svarade 9 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • maca

    Medlem
    7 oktober, 2014 vid 19:50

    Frågan är om det är värt att orka upp imorgon tidigt tidigt?!?

  • dr-masse

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 06:20

    Just precis nu är det med största sannolikhet totalt Epic på Torö. Missar det själv, hoppas de som kan dragit eller drar ner direkt.

  • tall-jonny

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 14:40

    Var nere vid 09:30 och gick ut på vindsurfingstranden med min longboard för att tillsammans med ett par till surfare försöka fånga några vågor. (vid det laget var det säkert 50 surfare längre ner i viken)

    Vinden låg redan då på sydväst men ganska måttlig så det var inte tal om att hämta vindsurfingprylarna. Däremot var det GROVA vågor som dundrade in, tog mig mycket tid och kraft bara att paddla ut till lineup. Blev rejält hårt spolad ett par gånger men fick ett par medåka så jag är skitnöjd ändå!:santa:

    Vinden tilltog dock vid 12:00 då jag var tvungen att åka hem, osäker på om det räckte för vindsurfing då?

  • dr-masse

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 16:17

    Det var ett smått bisarrt vrid till rak V tidigt i morse, sedan var det ner mot syd igen.

    Undrar verkligen hur det var mellan sju och åtta i morse…

  • robin

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 19:08

    Kollade landsort på viva, och vridet var verkligen extremt! Däremot verkade vinden ha droppat samtidigt, 10 på Landsort ger ju knappa guppaförhållanden på Torö. Fast det har man ju varit med om förut:-)

  • jesper-b

    Medlem
    9 oktober, 2014 vid 06:14

    När jag kollade obsen på vivaappen nån gång på morgonen var det två meter vågor från syd och drygt 13 m/s från väst…. Satt på tåget till Uppsala för heldagsundervisning av en massa chefer…

    Surfet dagen innan var kanske inte heller det bästa, jag har i och för sig alltid kul, men det roligaste var nog att kolla på vindsurfet, ibland på väldigt nära håll. Kul hoppsession Torö är inte vardag. MASSE MISTA FORWARD!!!!!!!!!!

    /JB

  • maca

    Medlem
    9 oktober, 2014 vid 07:48

    Kan det vara så att ingen tog till vara på vågseglingstimmen från ljusets inbrott till ca kl 8-8.30?
    Satt själv fast och svor i blixtinkallat LG-möte…

  • oldschool

    Medlem
    9 oktober, 2014 vid 10:21

    Låg i vattnet å paddlade på 1:a och såg ingen vindsurfare eller kitare på udden. Tryckte på bra med vind från SV efter det vridit igen och vågorna rullade på med strålade solsken hela förmiddan…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag 7/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.