Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag torsdag

  • Torö idag torsdag

    Publicerad av eriksthlm på 21 oktober, 2004 vid 10:09

    Tja,
    Någon som tänker åka ut till Torö idag?
    Jag drar ut och är där runt halv tre!

    SSO 16.5 m/s på Landsort nyss…
    smile.gif Erik

    dude svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dude

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 13:25

    Hej Erik!

    Säg gärna var du körde på den här riktingen, SSO. Utsidan, udden eller gick du i från insidan. Jag antar att det är udden som gäller. Dock brukar man ju inte köra där så ofta och då känner jag lite oro för kanske bekanta sig oturligt med några nya stenar. Säg hur som helst hur det var – sideshore på udden kanske?! shocked.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 19:20

    Tja,
    Idag var en bra dag, kanske på grund av att jag tog med mig 4.7 som minsta segel – att ta med sig mindre betyder otur… eller hur! … 4.7:an hade tappat sin variotoppp-knopp och vinden låg på 4.2 (~15m/s) – men, upp med 5.3:an och drog som f*n i nedhalet. Fin sideshore vänster och byggande – 3.5m som störst och i regel runt huvud inne vid stenstranden. Kaossegling med fullt utskotat och okontrollerade hopp hela tiden. Körde själv i ~2h, såg några vågsurfare men inga vindsurfare. Klockren segling om man jämför med mycket annat man åkt till på Torö. Den här vindriktningen (SSO-SO) var suverän för mig som gillar vind från vänster.

    Tar med mindre segel till imorgo smile.gif
    //Erik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 19:22

    Gick i mellan stängslen vid udden – fixade första starten, men 2:a starten efter en paus gick det sämre, ett par spolningar och noja för grejerna, men det gick fint…

  • dude

    Medlem
    22 oktober, 2004 vid 08:23

    Tjena Erik,

    jag vara också ute i måndags eftermiddag. Det hade blåst hårt hela dagen och hade mojnat till lite tunnt 5.4 när jag gick ut. Stora vågor och planing med 5.4 på väg ut var fint men jag fick ge mig efter första vågen in då en tublatta på polarns segel jag lånat gick sönder när jag blev spolad på vägen ut igen.

    Torö verkar ge bra förhållanden i den här ostvinden. Stora cleana vågor och mycket vind har det varit nu i oktober!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag torsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.