Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö imorgon 7/3

  • Torö imorgon 7/3

    Publicerad av henke_a på 2 juli, 2014 vid 12:43

    Stora beslut & väldigt stora uppoffringar…
    Vad säger proffsen, risken för bom känns ganska stor, vad är chansen att få köra sub 6 kvm imorgon?

    brutus svarade 9 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rex_

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 13:13

    Jag kommer ge det ett försök efter lunch i morgon, eller efter vad prognosen säger, men en chansning är det ju helt klart.

  • dr-masse

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 13:15

    Tillskriver glatt mig själv titeln “proffs” och lever på det en liten stund. 😀

    1. Rent vindmässigt är Torö som sämst på SV eftersom det både bromsas och lyfter på den riktningen. Redan där sere vanskligt ut. Dock tycker jag mig se en liten uppskruvning på vissa proggar.
    2. Vågmässigt så ere ganska kort tid som det blåser, vågor på lite över 1 meter i bästa fall. Tycker det är lite kort sträcka för att bygga någe bra, vinden verkar blåsa mer norrut, mot Åland.

    Det kan gå, men helt klart en chansning. Själv funderar jag på ett kortare freestylepass istället.

  • calle

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 13:43

    Freestyle Masse såpass….. 😉

    / Calle

  • henke_a

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 19:05

    @Masse, kan tycka att du har rätt kan claima den titeln, särskilt när det gäller go/nogo på Torö. Har struntat i era tips om att inte åka förut och fått sitta själv på stranden flera gånger.

    Priset är dock redan pröjsat nu, fipplat med möten, ställt in middagar, bränt goodwill mm. Vart skall man dra istället?
    Smhi säger 8-12 (-dom obligatoriska 3 så är det ändå 5-9, + lite flyt = 7-11)+ ett liiitet vrid 20:00. Som det ser ut nu chansar jag, men tar med grillen.

  • brutus

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 20:09

    Torö vore såklart najs men blir för långt bort imorgon efter jobb. Drar till Dalarö o kör askfatshamnen framotillbaka framotillbaka framotillbaka…
    SW och bra med vind enl windguru mfl borde bli bra tryck på dalarö…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö imorgon 7/3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.