Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö Kärringviken Torsdag 26:e nov?

  • Torö Kärringviken Torsdag 26:e nov?

    Publicerad av goose på 25 november, 2009 vid 19:03

    Någon som tänkt köra Torö/kärringviken imorgon? Verkar som det kommer blåsa nog för 5.3 och vågbräda, någon som kommer vara där? Funderar köra mellan 08:00-12:00.

    dala-lama svarade 14 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dala-lama

    Medlem
    25 november, 2009 vid 19:19

    Tycker det verkar i minsta laget för Torö så efter lite övervägande kör jag Dalarö i morgon istället.
    Men det är klart får man sällskap på Stenstrand så visst.
    Jobbar dock på morgonen så jag är där tidigast 11 i så fall…….
    Per

  • goose

    Medlem
    25 november, 2009 vid 20:01

    jag vet att det är ett gränsfall, men jag bommkör hellre dit än surfar platt pannkaka…..Yr.no visar 10 m/s, klart.se visar 11 m/s och finska sjövädret visar 10 m/s, nog för 5.3! Kom igen finns det ingen som ska surfa?

  • irieman

    Medlem
    25 november, 2009 vid 20:12

    Är också sugen, vet dock inte om jag ska prova Dalarö kanske, brukar ju alltid dra till Torö dock på sydliga vindar så det känns som ett säkert kort. Är det för onshorebökigt på Stenstrand så finns ju alltid Käringviken, tror att det lutar åt Torö för min del också om det blir surf.

  • dala-lama

    Medlem
    25 november, 2009 vid 21:02
    Goose;590026 wrote:
    jag vet att det är ett gränsfall, men jag bommkör hellre dit än surfar platt pannkaka…..Yr.no visar 10 m/s, klart.se visar 11 m/s och finska sjövädret visar 10 m/s, nog för 5.3! Kom igen finns det ingen som ska surfa?

    Ok då, det ligger nåt i det du säjer.
    Jag kommer till Torö istället.
    Men jag är nog inte där förrän 11.
    Blir Stenstrand för mej om det inte är tokonshore.
    Per

  • goose

    Medlem
    26 november, 2009 vid 17:22

    Helt rätt att åka till Torö! 3 timmar (9-12:00) med 5.3 och vågbräda, varav 2 timmar på utsidan. Fina och rena set vid udden, helt solo tillsammans med 2 kitare. Vind, vågor, sol…och det är nästan december! Härligt!!

  • dala-lama

    Medlem
    26 november, 2009 vid 18:51
    Goose;590150 wrote:
    Helt rätt att åka till Torö! 3 timmar (9-12:00) med 5.3 och vågbräda, varav 2 timmar på utsidan. Fina och rena set vid udden, helt solo tillsammans med 2 kitare. Vind, vågor, sol…och det är nästan december! Härligt!!

    Absolut, synd bara att jag gick i när du och kitarna drog.
    Helt ok vinkel vid 12 snåret och en timme framåt sen vred det ner och blev rätt onshorigt, men ändå jäkligt kul.
    Dock helt solo utan en enda kitare;)
    Tack Torö!
    Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö Kärringviken Torsdag 26:e nov?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.