Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TORÖ lördag…

  • gammel-ippa

    Medlem
    22 september, 2007 vid 07:18

    Fredag>> inställd semester ingen surf. Lördag>> Sitter och kollar prog/obs. och konstaterar slappardag med familj. >> Söndag>>………………………………..
    Måndag>> Planerad semesterdag och funderingar på Varberg…….hoppas på vind:santa:

  • goose

    Medlem
    22 september, 2007 vid 13:29

    @”gammel” ippa 417176 wrote:

    Fredag>> inställd semester ingen surf. Lördag>> Sitter och kollar prog/obs. och konstaterar slappardag med familj. >> Söndag>>………………………………..
    Måndag>> Planerad semesterdag och funderingar på Varberg…….hoppas på vind:santa:

    Ippa! Du skulle ha kommit ned till Nävekvarn idag, bra tryck i 6.4 och sol. Kunde varit bättre men jag fick iallafall 2 timmar på vattnet för att mildra min ständigt ökande surfabstinens! Som vanligt var man solo på vattnet….

  • spinout

    Medlem
    22 september, 2007 vid 15:23

    Det kom lite vind, så det blev en soft dag med OK vågor, sol, bra riktning men vinden kom och gick. Mest guppande utåt men de(n) bästa plockade många vågor och såg ut att få en del ganska fina rides. Ca 10 pers ute på vattnet som mest.

    Det var för övrigt lite jobbigt med biltrafiken där idag. Mycket folk ute på Torö, inte bara surfare, när det är så fint väder. En del bilar hade svårt att komma förbi i kurvan och de som inte är sufare verkar bli ganska irriterade när det står för många bilar parkerade där. Inte helt bra… Det funkar ju schysst om man stannar till lite snabbt och packar ur/i bilen och sen kör bort till parkeringen men vissa parkerar hela dagen i kurvan och då funkar det inte.

  • electric

    Medlem
    22 september, 2007 vid 17:52

    @Goose 417218 wrote:

    Ippa! Du skulle ha kommit ned till Nävekvarn idag, bra tryck i 6.4 och sol. Kunde varit bättre men jag fick iallafall 2 timmar på vattnet för att mildra min ständigt ökande surfabstinens! Som vanligt var man solo på vattnet….

    Eller till Farstanäs …! Hade rejält tryck i 6.7 hela eftermiddagen kl 13-17. Märkligt nog, ty alla prognoser talade ju om avtagande vind på eftermiddagen, men faktum är att den tilltog! Vi var två pers. där.

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 september, 2007 vid 18:21

    Ja, det är jävligt trist att vissa alltid ska ställa sig i kurvan och blocka för alla andra som vill droppa/plocka upp grejer vid stenstranden. Man får stanna och hetsa in/ut med grejerna för att man tvingas blockera vägen totalt när man stannar till.
    Finns ju också alltid en risk att nån gubbe som bor där lackar ur och gör livet surt för oss alla.

    Det var en skön dag där nere idag iallafall.
    Guppa ut och rida in i bra vinkel är aldrig fel, och vågorna blev ju riktigt cleana (ja, förhållandevis förstås) och låg kvar länge efter vinden droppade.
    Dessutom sol och varmt och skönt.

  • jesper_b

    Medlem
    22 september, 2007 vid 22:47

    Tjoho,
    Vad kan man säga – jag hade i vart fall kalas på Torö även idag. Vindsurfade inte så mycket men det blev desto mer SUP. Riktigt fint på udden när det mojnade ner. Otroligt trevligt sällskap på vattent, både med och utan segel. Måste bara kommentera Calle N som fortsätter utvecklas. Fasen vad han rippar. Det är ju inte enstaka arials han klämmer iväg lite på chans, utan en otroligt konsekvent hög standard. Perfekt timing och mycket fart!

    Kurvan: Håller med om kritiken 100%. Jag är nog den som syndar mest av alla här men får se till att bättra mig – point taken!

    Möjligen skulle man kunna skylla på att om det inte vore för en djädra idiotgranne så hade det nog sett ut som för 20 år sedan, dvs inga grävda diken, inga stora stenbumlinga, utan en naturlig lite fina parkering som man kunde tränga ihop sig ganska många bilar på. Sedan blev det en handikappparkering och nu ingen alls. Det bär emot att den där grannidioten ska vinna – det vill säga få bort oss från “vår” parkering i kurvan.

    Men men nu är det som det är – ska undvika parkera där i framtiden. Det är ju oändligt mycket viktigare att alla kan lassa och lossa i lugn och ro utan krångel att passera.

    Åter till saken: Idag var Torö en riktig lekstuga. Sol, sidvind, finfina set, surf, vindsurf, kite mm i en härlig blandning!

    Mahalos!

    Jesper B

  • jesper_b

    Medlem
    23 september, 2007 vid 07:09

    http://www.vitvatten.se/Bilder/Toro%20070922/

    Mest surf men som sagt Calle N!!!

    /Jesper B

  • dr-masse

    Medlem
    23 september, 2007 vid 08:17

    En fråga – för framtida beslutsångest… Blåste det något före 11-12 tiden?

    Kul att det blev lite seglat – och kurvan håller jag med om helt! Struligt redan förra fredagen, och då var det inte mycket folk där…

  • dude

    Medlem
    23 september, 2007 vid 18:34

    Det var väldigt bra bilder på vitvatten.se där. Är det en surfare som tagit bilderna? Riktigt bra känsla i bilderna

  • ola-h

    Medlem
    23 september, 2007 vid 18:57

    Snygga bilder, både här och på vitvatten.se. Läckert häng, Calle och dessutom imponerande vertikal takeoff på en serie.

  • jesper_b

    Medlem
    23 september, 2007 vid 20:01

    Masse,
    Jamen jag hade visst redan svarat dig på den andra Torötråden?! Höll på att skriva exakt samma svar igen. /Jesper

  • petter

    Medlem
    24 september, 2007 vid 07:13

    @Jesper_B 417317 wrote:

    sett ut som för 20 år sedan, dvs inga grävda diken, inga stora stenbumlinga, utan en naturlig lite fina parkering som man kunde tränga ihop sig ganska många bilar på.

    Kurvan är ett problem när det t.o.m. är svårt att stanna till för att lämna/plocka upp sina grejer… 10 år sedan var det även folk som sågade ner träd etc. i kurvan för att på egen hand bredda vägen… 😉

    Var annars en mycket trevlig dag, grymma vågor med tanke på hur lite vind det var! Riktigt kul men önskar jag hade en kurvigare stor bräda…

  • petter

    Medlem
    24 september, 2007 vid 07:19

    he he grymma bilder, calle dominerade!!! 🙂

  • Oregistrerad

    Gäst
    24 september, 2007 vid 07:33
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TORÖ lördag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.