Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag

  • Torö lördag

    Publicerad av jesper_b på 13 november, 2008 vid 11:11

    Satan i gatan. Med mindre än 4 veckor till Maui hade jag bestämt mig för att försöka jobba någorlunda disciplinerat i veckorna, umgås med familj och vänner på helger och så denna månad. Nu sitter jag mest och pillar med uppdatering av hots hemsida, förbereder stekhet afton och så om dagarna, snackar med Maui om nätterna, och ser fram mot helgens Torö-session.

    Kommer inte bli 100% sidvind på udden och vid allmänningen, men troligtvis lite ner till vänster. Tror nog jag drar på mig gummit och rullar ner om prognosen håller i sig. Alltid kul med sällskap!?

    JB

    Bifogad bild (Calle N. fotat): Rejäl cross on-shore Torö, det blir betydligt bättre vinkel på lördag!

    dr-masse svarade 15 år, 6 månader sedan 19 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    13 november, 2008 vid 11:14

    Japp, hoppas det funkar utan handskar fortfarande!

  • ola-h

    Medlem
    13 november, 2008 vid 11:23

    Hur funkar det med handskar och underhandsgrepp?

    Sitter i liknande stuation som Jeppe med både jobb och familjeåtaganden. Men kanske…

  • jesper_b

    Medlem
    13 november, 2008 vid 11:33

    Jag har aldrig lyckats vindsurfa med handskar. Inte ens DaKines CV mitts funkade för mig (kramp). Tror nog det hade mer med att de var lite för tighta runt mina handleder än på greppet (provade alla möjliga grepp). Men jag kan ha fel.. Med 10 grader i luften kommer jag dock köra utan! /JB

  • rasmus_w

    Medlem
    13 november, 2008 vid 11:44

    Vissa år har cwm funkat för mig, vissa år har jag i princip fått lägga mig i vattnet och vila en stund efter varje gipp.

  • poppo

    Medlem
    13 november, 2008 vid 15:31

    Bra sugen, vi får se hur det artar sig.

  • bopung

    Medlem
    13 november, 2008 vid 18:42

    på ABC alldeles nyss sades det vara 8-9 grader i vattnet runt Sthlm.

  • feg

    Medlem
    13 november, 2008 vid 20:02

    Siktar på att köra på lördag.
    Har ju sprillans bräda som jag måste inviga! 🙂
    /Jocke

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    14 november, 2008 vid 12:53

    Jag slipper kramp i underarmarna när jag viker ner handskarna så långt ner mot handen som möjligt. Har aldrig kunnat använda handskar tidigare men det funkar faktiskt. Sen att det blir en liten glipa vid handleden får man ta, bättre det än att tappa känseln pga kylan.

  • donpedro

    Medlem
    14 november, 2008 vid 15:55

    Hur funkar kärringviken på denna riktning?? är det någon som ska dit? eller kanske nån som har en vågbräda att låna ut i utbyte mot sällskap på stenstranden?

  • bjmal

    Medlem
    14 november, 2008 vid 18:48

    Om prognosen håller i sig blir det Torö för min del imorgon lördag. /Björn

  • poopzilla

    Medlem
    14 november, 2008 vid 19:17

    Donpedro – Om du bara vill ha något att åka på, så kan du få en gammal Fanatic RIP 85 lit från 2001. 400 spänn. Jag ska ner imorgon. Se det som en engångsartikel 🙂

    Thomas

  • tocha

    Medlem
    14 november, 2008 vid 20:02

    Jesper o ni som kört Stenstrand mycket – Blir det tillräckligt med väst i vinden på lördag för att det ska bli bra vinkel som du skriver högre upp? Vill gärna köra vågor men pallar inte för mycket spolningar pga bristande vana och ren onshore. Ser ju ut att bli både vind och vågor på lördag så man är ju laddad för att dra ut.

    Bara det vrider lite nu kring lunch…!

  • jesper_b

    Medlem
    14 november, 2008 vid 20:34

    Som rapporterna ser ut nu så blir det finfin vinkel. Däremot lite mer tveksamt med vågstorleken. Enligt prognosdatan på SMHI så ska det vara platt på morgonen och gradvis gå upp, men med detta vet man aldrig. Huvudskär ligger dock en bra bit ut och riktningnen ska vara rätt västligt, vette 17 om det går in på Torö. Torö har också en tendens att överraska stort vad gäller vågstorlek…

    Vinkel: finfin
    Vågstorlek: vette 17

    JB

    @Tocha 515880 wrote:

    Jesper o ni som kört Stenstrand mycket – Blir det tillräckligt med väst i vinden på lördag för att det ska bli bra vinkel som du skriver högre upp? Vill gärna köra vågor men pallar inte för mycket spolningar pga bristande vana och ren onshore. Ser ju ut att bli både vind och vågor på lördag så man är ju laddad för att dra ut.

    Bara det vrider lite nu kring lunch…!

  • irieman

    Medlem
    14 november, 2008 vid 21:32

    Hmmmm….. kan få skitsvårt att komma loss imorgon, kan det vara värt med en tidig söndag morgon tro? Västligt och runt 20 m/s enligt Windguru. Dock kallare………

  • tocha

    Medlem
    15 november, 2008 vid 06:27

    All right, då kör vi. Vågsurfing på fm – om vågor – och vindsurf på em – om armarna och kroppen orkar (efter måndagen och fredagen denna vecka inser man att kondis i styrka har mer att önska).

    Syns på Torö idag!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.