Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö Måndag

  • oldschool

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 18:31

    sjukt sugen..men den stora frågan är om det kommer vara någon vind eller vågor. beslutsångest in i det sista!

  • jesper-b

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 08:45

    Just do it!

    Själv satt jag på G-landsfärga till Oskarsham mm igårkväll(?), och kollade Kelly på vägen förstås. Misstänkte att det kunde bli prick 90 grader Torö och tyckte väl att det var lite trist att missa. Nu dock packad och klar – I’m off!

    /JB

  • oldschool

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 13:34

    börjar lukta kvällssession efter jobbet nu när de lovar lite böljor igen…lite klassiskt (och smått) stöksurf kanske 🙂

  • schnitzler

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 19:38

    hur var torö?
    Jag stack till kappelskär istället…

  • irieman

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 20:44

    Torö var helt ok idag, lite av och på planing på fm med 6.2 men sedan bra drag på em! Skoj!

  • oldschool

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 06:51

    onshore-surf med resten av stockholm 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 08:26

    Var nere från ca 14. Då svag men seglingsbar cross/on-shore. IreMan var ensam ute på stenstrand och en del kitare på insidan. Jag hoppar i på udden utan rigg och har skitkul i 2-3 timmar. Får trevligt sällskap av några till surfare, och så några flyktigt passerande kite-surfare och IreM.

    Efter fikat kommer en front med ren väst, säkert 5.0, kanske till och med lite till. Udden blir sönderblåst för surf men det har byggt på en hel del vågmässigt och jag blir väldigt sugen på v-surf. Känns dock som vinden är rätt tillfällig med regnfronten. Sticker istället till första som nu har tillräcklig size för shortboard. Rätt mycket folk men grymt kul surf. Ej stort och jobbigt men inte heller för litet och klent. Sitter till solnedgång och stämningen är helt magisk. Nu helt utsurfad efter 7 timma i vattnet, säkert 100 vågor av vilka ett par dussin riktigt fina…

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 08:37

    Glömde visst några viktiga detaljer: Kvällen bjöd på sol, dubbla regnbågar, apelsinfärgad måne, sjukt vackra blixtar och, som vanligt, en magisk solnedgång!

    /JB

    PS: Gissar att det kommer up lite bilder på surfsverige senare

  • oldschool

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 08:52
    Jesper B;664906 wrote:
    Glömde visst några viktiga detaljer: Kvällen bjöd på sol, dubbla regnbågar, apelsinfärgad måne, sjukt vackra blixtar och, som vanligt, en magisk solnedgång!

    /JB

    PS: Gissar att det kommer up lite bilder på surfsverige senare

    du menar med tanke på alla fotografer som hängde i klungor på stranden 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö Måndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.