Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö onsdag em

  • jesper_b

    Medlem
    7 september, 2005 vid 12:49

    Yo Ila,
    Nja 1/10 förhållandet gäller nog enbart för de som inte har koll. Om man bara envisas med att köra dit så lär man sig så småningom. Efter några år sitter det liksom i ryggmärgen vilken tall man ska titta på, hur molnen ska röra på sig och vilken kombination av prognoser som funkar. Lär man sig guppavågsegling och tar man med sig surfbrädan ökar andelen vettiga Torödagar påtagligt. Måhända blåser det lite mindre på Torö än en del andra spots, men det är desto mer vågsäkert. Min statistik är snarare 9/10. Får man sedan uppleva en klassisk side-shore dag med solnedgång och rosa spray på vågtopparna så spelar det ingen roll om det är 1/100 – man kör ändå och tar bomkörningarna med ett stort leende!!

    /Jesper B

    Toröromantiker? Vadå jag eller…

  • surfslusken

    Medlem
    7 september, 2005 vid 13:39

    Har du inte åket än Jeppe? grin.gif

    Kan va så att jag förträngt minnena från dom fina dagarna på Torö. Men faktum e den att jag minns bara en riktigt bra dag där. Va i oktober 98, blåste ca 18m/s (enligt fyren) syd vridande mot väst. Hängde som en vante efter min Simmer Onshore limeted 4,6a, de bröt från västra udden o hela vägen till ön som ligger närmast. Blev du tårögd nu Jeppe? grin.gif

    Visst var det bra, men jag vet inte hur många timmar och liter kaffe man tillbringat sittandes på Stenstranden för att få dom 2 timmarna man hann me innan de vart beckmörkt. Och direkt varmt är de ju inte där i mitten på oktober heller.

    Jag kommer ihåg betydligt fler ggr när man satt o kuska ut dit glad ihågen o nästan kissa ner sej när man körde över bron och kanalen kokade av vita gäss. Sen satt man sista biten o oroa sej för att 4,6an, som var de minsta man hade, skulle va på tok för stor. Men när man väl kom fram till Stenstranden funkade knappt 6,5 o slalombrädan.

    Fast lite kul hade vi ändå många ggr (dom Frippe inte va me) med fika och massa skitsnack.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2005 vid 14:07

    är det bara jag som har massa saker att göra?? ibland känns det fan som om alla andra kan dra när det väl blåser. så jävla lack. i bästa fall har jag tid med lite surf imorgon men den kommer nog inte bli så bra..

  • pataba

    Medlem
    8 september, 2005 vid 05:59

    Ingen behöver vara ledsen över att han/hon inte kom i väg till Torö. Körde 6,4 och planade … i femtio meter under en session på två timmar, suck. Regnade gjorde det i alla fall, kul.

  • frippe75

    Medlem
    8 september, 2005 vid 08:29

    Och jag som bojkottade Torö !!! HA!!!

    Men…………. JAg läste prognosen hur nogran som helst… Jag menar… I TIMMAR…

    Och kom fram till att… Det är bättre norr ut… Titta på kartan över tänkbara ställen och hittade två stycken…

    Hölö (1km söder om stavsnäs). Vinden/vågorna har fritt i flera mil…

    Eller Dalarö som många pratar om…

    Fick inte med mig någon till Hölö så för att slippa köra själv drog jag till Dalarö… FY FAN… jag hade inte ens gått ut om det blåst pung…skitställe…

    Drog sedan till Hölö för spotcheck… Omöjligt att komma i vattnet då det bara är klippor runt om hela ön..

    Kanske kan man komma i ifrån en privat brygga??

    Jaja två timmar i bilen med lite kaffe/bulle… Grymt!

  • enskedetomas

    Medlem
    8 september, 2005 vid 08:37

    Jag körde monster 150 l med 9 kv segel i viken och piskade upp lite soppsäcks kitar
    Det var lite sämre änn okej

  • gurra1978

    Medlem
    8 september, 2005 vid 12:04

    Svar till:


    Eller Dalarö som många pratar om…

    Fick inte med mig någon till Hölö så för att slippa köra själv drog jag till Dalarö… FY FAN… jag hade inte ens gått ut om det blåst pung…skitställe…

    [/ QUOTE ]

    WORD!!!

    Igår kom jag som vanligt försent till det stället och det enda jag presterade i skitvinden var att göra ett fett hål i seglet.

    HATA DALARÖ grin.gif

  • slim_jim

    Medlem
    8 september, 2005 vid 14:16

    Ehh , vad då skitställe ?

    Nära stan, hyffsat vindsäkert, långrunt och lätt att gå i. Det räcker för mig.

    Med reservation för att jag bara har hållt på ett par år så är Dalarö det spot som har givit mig flest dagar på vattnet.

  • surfslusken

    Medlem
    9 september, 2005 vid 12:34

    Svar till:


    Jaja två timmar i bilen med lite kaffe/bulle… Grymt!

    [/ QUOTE ]

    Bullar! Eller hur? E ju just vad din buk behöver, NOT! Blir till att tjacka ny dräkt och sele, alt gördel, för dej igen om de blir många såna resor. Inte ens Lasse har ju så stor magsele som du nu mera.

  • calle_b

    Medlem
    9 september, 2005 vid 13:23

    Apropå bullar, Ila. Ditt skitsegel som jag köpte funkar juh inte?! Trodde SO drog till sig mera vind… wink.gif Har dock fått segla skate här på parkeringsplatsen i Fårösund med det och jag måste juh erkänna att det blir ett jävla drag i bottensvängen och skön bakhands-kontroll, samt en skön soft känsla i cutbacken. (brevid lyktstolparna, that is..)

    Ha d gott!
    Dyk ner hit på prognos, sandstranderna här rockar grin.gif

    /calle

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö onsdag em

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.