Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö på fredag!

  • Torö på fredag!

    Publicerad av dala-lama på 16 augusti, 2007 vid 16:35

    Bra riktning och så har det ju blåst ett par dar nu, det kan nog bli rätt bra även om Finnen bara spår 10-12 m/s.
    Ser ut som vinden ligger med lite mer tryck rätt tidigt, så jag tänker försöka dra från stan rätt tidigt om prognosen ser ut att hålla i morgon bitti.
    Vad säjer ni?????????:laugh:
    Per

    mag svarade 16 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • pos

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 17:38

    Jag kör kärringviken imorgon förmiddag.

  • jesper_b

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 20:18

    Jag försöker nog ta mig ner, vette 17 när riktigt, beror på hur mycket jobb jag får gjort i natt och på morgonprognoserna. Blir det för lite vind borde det åtminstone vara någon liten knöl som går att surfa. /Jesper B

  • blabussen

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 05:08

    jag testade och vågsurfa på torö igår och det funkade förvånadsvärt bra ända tills jag hittade min sista våg och körde jag upp på en sten 😐 fast helt osannolikt verkar brädan ha hållit ihop, bara lite repor i lacken. Vågsurfing brädan räddade mig från en solklar bom-körning igår eftermiddag 🙂

    Satsar på torö i eftermiddag igen..

  • jesper_b

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 08:18

    Jag pyser nog ner vid 13. Surf, vindsurf, SUP och familj medtages, just in case! /Jesper B

  • star

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 08:21

    Åker ner efter lunch. Jesper – kanske du får kika på min 77l Jimi Hendrix Quatro “Purple Haze”. Har en exakt likadan till… som kanske är till salu

  • poppo

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 13:40

    @blåbussen 406243 wrote:

    Vågsurfing brädan räddade mig från en solklar bom-körning igår eftermiddag 🙂

    Vinden kom tillbaka på kvällen igår – henke, ola och jag körde 5,4-5,7 och freestyle kärringviken i solnedgången.

    Idag fredag hann jag med knappt 2 timmar på förmiddagen – 5,4 och nya vågbrädan, solsken, kortärmat, upp mot 2m brytande, fick ett par goa svängar!

    Nu blir det jobb resten av helgen..

  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 20:27

    Det var NICE idag! Visst, man kan alltid efterlysa mer, men inte jag inte!

    5.7, stora vågisen och 2-3 meters saker. Inte grymmevinkel, men väldigt, väldigt skoj!

    Fasen, Jesper B. börjar få mig i sitt grepp. Jag riktigt känner hur jag är på väg att bli en Toröromantiker av klass. Jag tycker all segling på Stenstranden är bra numera! 🙂

  • jesper_b

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 22:59

    Grymme nice var det. Kom ner vid 2 halv 3 kanske och det var perfekt 5.3 och fina gubbhöga vågor. Superkass vinkel men smooth skön harmonisk känsla. Det var tydligen bättre vinkel tidigare men jag hade kalaskul. Fina hoppförhållanden innan det mojande ner lite efter ett par timmar.

    Då drog jag ut på SUPen, rätt nasty för det blåste fortfarande en hel del och setvågorna var rätt svettiga. Jag paddlade ner till första/inre allmänningen i hopp om mindre vind och lite mindre vågor. Hugg, ungefär samma size och vind men 50 short boardare på line up. Jag droppade in ute på kanterna för att inte köra på eller uppröra någon. Efter ett tag kunde jag inte hålla mig utan började paddla in i crowden. Tog vågorna rätt mycket längre ut och skar igenom crowden varje repa. Skitkul och crowden var superpostitiv och skrek av stoke. Tror knappt någon hade sett en SUP live och flera hade nog aldrig hört talas om det.

    Sedan en magisk Torökväll med grillning under stjärnorna. Vågorna dundrade på hela natten och vi blev allt simmigare kring glöden. Tora (min 8 åriga dotter sov ute hela natten och jag låg brevid under den extremt stjärnklara himlen.

    Vid 7-blecket lördag morgon var det fortfarande riktigt fina vågor även om de inte var over head längre. Två surfare kom upp och hade varit ute sedan 5.30. Vinden hade inte minskat ett skvatt utan det var perfekt sidvind fram till 11 någon gång. Då började det mojna lite men sedan kom den tillbaka nu cross on. Trist för jag hade hoppats på lite renare vågor för en till SUP-session. Jag och min SUP-kompis Tobias (första gången på Torö) stack dock ut på udden. Riktigt blåsigt och svårt, och det blev bara värre. Trots det löjligt kul. Vinden ökade och vågorna minskade. Några vindsurfare ute och såg ut att ha klart roligare än de surfare som höll oss sällskap. En väldig massa kite var det också och de såg ut att ha ungefär lika sjukroligt som oss, även om det var mer kita än SUP-förhållanden. Eftermiddagsfika i solen , mer blåbärsplock och kojbygge och sedan hemresa med en trött Jesper och lika trött familj.

    dr Masse: Torö är alltid kul, och dessutom – bomull för själen!

    Jesper B

    Som tänker lägga ut 4 bilder på sig själv!!!!!! Tagna i sent kvällsljus av min hustru Johanna med Hilding knappt två klängande på sig, dvs mycket suddigt. Hoppas dock det framgår hur urkul SUP är, även i riktigt knepiga SUP-förhållanden, dvs 10 m/s vind och choppigt som f-n.

  • gurra1978

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 05:28

    Ni verkar ha haft superkul och man blir lite avundsjuk på Torös vågsize i marginella vindförhållanden. SUPen verkar helt klart ett måste för att slippa bomkörningar till Torö : )

    Här är en bild på vad jag menar. En dag 2005 körde jag freestyle och 5.7 utan någon planing alls (ut), men kolla vilka fina vågor som låg kvar.

  • svennebanan

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 07:51

    Toröromantiker kan man bli utan att ens ha varit där enbart genom att kolla de bilder som läggs upp här på surfzone.

    Är det en SOS Big Blue du har Jesper? Är det svarta som syns ovanpå brädan något slags EVA deck?

  • jesper_b

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 09:21

    Big Blue är det och visst är den en pad från Quickblade (som gör paddlar och lite andra SUP-tillbehör). /Jesper B

  • koa

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 13:46
  • mag

    Medlem
    20 augusti, 2007 vid 10:56

    Goa bilder Jeppe!
    Bomull för själen som sagt. Jag vill också ha bomull, det var flera veckor sedan sista vadderingen nu ju… 🙁

    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö på fredag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.