Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö still open for business !!!

  • Torö still open for business !!!

    Publicerad av dala-lama på 22 januari, 2012 vid 19:06

    Telefonen ringer och en glad röst i andra änden frågar om vi ska köra Torö på söndag.
    Men Niklas, säjer jag, är inte du borta på jobb?
    – Jo visst, jag ringer från Bangkok, men jag är hemma på lördag förmiddag!
    Med ett sånt engagemang kan man inte säja annat än, visst jag är på!
    Efter en snabb koll med Holmertz står det klart att det blir en trio som vid 08.00 på söndag morgon lastar Niklas Chrysler full med grejer för att se vad Torö har att bjuda på.
    När vi kom ner låg Stenstrand pudrad som en nybakad semla, så vi högg in och lät oss väl smaka!
    Nu är det min tur att servera lite av det som fastnade på minneskortet.
    Inte så stort som vi vant oss vid på sistone, snarare litet men naggande gott.
    Bon apetit.
    P

    dude svarade 12 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • dude

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 19:37

    Tack för bilderna Per. Det var ju en helt underbar dag!

  • dala-lama

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 19:40

    När sen vinden droppade så plockade Niklas fram SUPen och plockade ytterligare några vågor innan det bar av tillbaka till stan.
    Helt klart en riktigt bra dag med skön stämning på vattnet.
    P

  • calle

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 19:51

    Kul att det blev något!!
    Berättade Niklas om sin springtur i Bangkok, mannen är galen 🙂

    / Calle S

  • koa

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 20:30

    Grymt grabbar!

  • gurra1978

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 21:46

    Niklas, du är min nya idol. Som du tar tillvara på Torö nu. Härligt med bilder.

  • challgren

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 22:41

    Underbart! Blir riktigt imponerad!!

  • dude

    Medlem
    23 januari, 2012 vid 13:39

    Per, kan jag inte få se bilden när jag är på väg att gippa av vågen när jag blir träffad av läppen med vitvatten? Jag käner på mig att det kan ge mig en av nycklarna till den perfekta cutbacken!! :santa:

  • dala-lama

    Medlem
    23 januari, 2012 vid 18:10
    dude;680211 wrote:
    Per, kan jag inte få se bilden när jag är på väg att gippa av vågen när jag blir träffad av läppen med vitvatten? Jag käner på mig att det kan ge mig en av nycklarna till den perfekta cutbacken!! :santa:

    Menar du denna?

  • ola-h

    Medlem
    23 januari, 2012 vid 19:25

    Snyggt kört grabbar. Nästa vintersemester får bli tält på Stenstranden december-januari.

    Gippen: Ja, perfekt tajming för en cutback, men kanske inte perfekt kroppsposition. Riktigt snyggt ljus i den bilden, förresten.

  • dr-masse

    Medlem
    24 januari, 2012 vid 07:50

    Sådana här trådar bekräftar det min fru alltför länge känt till. Jag umgås med dårar.

    Härliga, inspirerande dårar! Messa mig nästa gång, hade jag vetat att ni skulle ner hade jag nog hängt på. Om inte annat för att öka dårskapen ytterligare ett litet snäpp.

  • svenne

    Medlem
    24 januari, 2012 vid 09:13
    dr Masse;680272 wrote:
    Sådana här trådar bekräftar det min fru alltför länge känt till. Jag umgås med dårar.

    It takes two to tango.

  • robin

    Medlem
    24 januari, 2012 vid 09:40

    Härligt! Det är något speciellt med Torösegling i januari:-)

  • dude

    Medlem
    24 januari, 2012 vid 12:22
    Dala Lama;680230 wrote:
    Menar du denna?

    Ja, tack! Just öppningen av seglet är nog nyckeln till att hitta lyftet i en liten våg

  • dude

    Medlem
    24 januari, 2012 vid 13:49
    Calle;680174 wrote:
    Kul att det blev något!!
    Berättade Niklas om sin springtur i Bangkok, mannen är galen 🙂

    / Calle S

    Calle, det är tur att man har Torö här hemma 🙂

  • dude

    Medlem
    26 januari, 2012 vid 10:21

    Jag måste bara säga att den här sessionen fick jag till perfekt trim på mitt HSM Fire igen.

    Nedhalet enligt spec med lagom flop i toppen och sen drog jag uthalet till max enligt spec men släppte det två, tre cm innan jag gick ut när jag hörde att både per och Tomas körde större segel. Och det funkade kanon! Det är inte alltid vågsegling är så här lekfullt enkelt och kul 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö still open for business !!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.