Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö tisdag em

  • Torö tisdag em

    Publicerad av jesper-b på 28 april, 2013 vid 13:34

    Jag kommer nog hänga på Torö både måndag em och hela tisdagen. Troligen mer surf än vindsurf, men kärringviken kommer nog funka.

    Om vind och vågor sammarbetar optimalt kan det bli lite fin småvågsvågsegling på stenstrand tisdag em. Vattentempen har gått upp 1-2 grader, dvs från 2 till nästan 4, så det kommer gå att köra utan handskar om man nu föredrar det! Bara en liten varning för de som inte riktigt kommit in i prognoskollandet ordentligt. Ta ledigt tisdag em och kom ner!

    En annan grej är att det (om brallorna håller) kommer dimpa ner ett 50-tal kartongsprånkans Hotsailsmauisegel på min garageinfart på måndag. Jag tänkte packa mer mig lite extra av dessa och ta med på tisdag. Dvs, vill du klämma och förhoppningsvis prova Nya Smack, QU4D, eller Firelight, så lovar jag att rigga upp dem åt dig – tisdag em, Torö stenstrand!

    Ses,

    Jesper

    challgren svarade 11 år sedan 11 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    28 april, 2013 vid 13:47

    Tisdag siktar jag på… plocka gärna me FL 5.7… 🙂

  • charlieb

    Medlem
    28 april, 2013 vid 15:26

    hmmm, det ska nog gå att drulla ner:)
    Har bara min twin 92, då 104:an är på lagning men hoppas på iaf 5.8 med lite tryck så kanske det går?

    C

  • ola-h

    Medlem
    28 april, 2013 vid 18:38

    Mmm, vet inte om tisdag em… har lovat bort mig till någon slags eldfest.

  • dr-masse

    Medlem
    28 april, 2013 vid 19:14

    Att segla Firelight på Stenstranden räknas som eldfest. Väl?

  • challgren

    Medlem
    28 april, 2013 vid 19:19

    Jag hoppas att jag kommer loss någon av dagarna…eldfesten stökar ju till det något.
    QU4D skulle vara lite kul att pröva 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    28 april, 2013 vid 20:17

    @dr Masse 709795 wrote:

    Tisdag siktar jag på… plocka gärna me FL 5.7… 🙂

    Så stora segel vet jag inte om jag har några, men du är väl i min viktklass så det tror jag inte du behöver. FL 5.3 har dessutom gryyyyyyyymt drag.

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    29 april, 2013 vid 07:17

    @ Jesper – du har sms som förklarar varför jag frågar om FL 5.7. :santa:

  • frippe75

    Medlem
    29 april, 2013 vid 15:45

    Kommer förmodligen loss efter 11 och kan vara på strand till 12. Är mitt 5.3 FL uppriggat och klart då Jesper? 🙂 Gärna med 32 tampar. Är det “hot-event” (=finns kaffe)??

  • dr-masse

    Medlem
    29 april, 2013 vid 16:24

    Jag åker ner för att få en kopp eftermiddagskaffe av Jesper i kurvan. Ser ev. vindsurf som en ren bonus.

  • jesper-b

    Medlem
    29 april, 2013 vid 20:34

    @dr Masse 709829 wrote:

    @ Jesper – du har sms som förklarar varför jag frågar om FL 5.7. :santa:

    Jag retas bara, ta med lite fikabröd, så sätte jag på en panna nere vid kurvan.

    /JB

  • soulsurfer

    Medlem
    29 april, 2013 vid 20:49

    Torö verkar fint för mig i varberg, men på oceanweather ser det också fint ut.
    Torö har de vågor även på sydväst.
    //soulsurfer

  • dr-masse

    Medlem
    30 april, 2013 vid 04:26

    Ja, det funkade fin-fint kan man ju lugnt säga… 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    30 april, 2013 vid 08:25

    @soulsurfer 709878 wrote:

    Torö verkar fint för mig i varberg, men på oceanweather ser det också fint ut.
    Torö har de vågor även på sydväst.
    //soulsurfer

    Vågorna blir störst och bäst på sydväst. Dvs de bygger på mer än vid syd-sydost och blir lite längre, mindre “peakiga”. Sen kan det ju bli sjukt mycket bättre om det antingen vrider till väst eller om det blåser ost till nordost pungmycket. Eller så klart om det mojnar ner helt eller frider om på rak offshore.

    Vrid på väst händer titt som tätt, de klassiska ost till nord-ostdagarna är det väldigt glest mellan. Men som sagt, för surf är sydväst den bra rapporten. För vindsurf är det dock ofta lurigt med vindstyrkan på just sydväst. Ren väst brukar det klarna och dra på. Syd-ost och syd är också rätt tillförlitligt, men mulen sydväst är superlurigt. Det är väl också därför surfet blir bra trots onshore, det blåser helt enkelt lokalt mindre än vad vågorna bygger.

    /JB

    PS: Packade segel hela natten, väldigt mör men ska försöka ta mig ner nu innan vågorna mikro, kanske kanske även lite vågsegling lite senare på dan.

  • dr-masse

    Medlem
    1 maj, 2013 vid 13:06

    Det var mycket trevlig igår och som alltid sköna personer på plats. Torö bjöd som det brukar – avpå vind och oväntat fina set. Dagens höjdpunkt var två – att dela en våg med Jesper på vågsurfingbräda och den halvtimme side-off som kom när alla hade åkt… (nej, jag ljuger inte).

    [IMG]https://lh4.googleusercontent.com/-9k0834lGiBg/UYFh6wMtraI/AAAAAAAABic/t2fe0M8DW7E/w628-h449/P4300011.JPG[/IMG]

  • fastlandsguten

    Medlem
    1 maj, 2013 vid 15:15

    Den bifogade filen funkade kanon…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö tisdag em

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.