Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö_031025

  • feg

    Medlem
    1 november, 2003 vid 06:45

    va det inte mycket kallt? Jag fegade ur pga tempen.

    Funkar det sådär fint i kärringviken vid NV, intressant.

    /feg

  • dude

    Medlem
    1 november, 2003 vid 08:32

    Kom igen och svara nu ni som var där smile.gif Det måste ha vart kallt. Okay att det var soligt men överväger det en temperatur på runt noll grader?

    Niklas

  • krille

    Medlem
    1 november, 2003 vid 10:16

    Tjena Niklas!
    Klart att det gör, det var ingen som helst fara. Lite kallt om händerna, men det är ju “standard”. Vi körde drygt 4 timmar mellan 11:00-15:00 och det var riktigt bra hoppramper efter grynnan och pangdrag hela tiden. Fattar inte att Patrik och jag var ensamma en sådan dag. Några var ju uppe på Väddö iofs men ändå.
    //Krille

  • orre

    Medlem
    1 november, 2003 vid 13:19

    morsning corsning,
    bor på dalarö som är ganska nära torö, men aldrig surfat där. var på torö surfar man??? smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2003 vid 17:26

    Jag körde i dag på Torös utsida med 5.5 stor vågis det var kanon nästan sidvind och 1-2 meters vågor. Vatten tempen kan ju variera kraftigt från dag til dag på torö men i dag var det helt ok att ligga i och även bli tvättad. Däremot kunde det bli lite kalt om händerna då och då men då var det bara att vifta lite så var det ok igen.
    Mest fryser man när det inte är ordentligt drag i bitarna vilket är något att tänka på.
    Calleväder

  • culing

    Medlem
    1 november, 2003 vid 18:33

    Tjena Krille!
    Fina bilder, har du inga fler?
    Jag har en liten fräck förfrågan, ringer i morgon. ELLER!!!
    Pär

  • feg

    Medlem
    1 november, 2003 vid 19:45

    Jag var också där idag! Det var ju riktigt fint. Jag lyckades ju tyvärr inte göra mig själv rättvisa utan fick knalla lite på stranden… (skäms)

    Det enda jag frös om var mina fötter. Gummit i sulorna börjar bli tunnt… har hål under stortårna… brrrr

    Nedan finns en bild från förmiddagen. Fotade inget mer, tyvärr. Vågorna blev större mot eftermiddagen.

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2003 vid 22:19

    Var är vågorna och adrenalinet? En millimeter lifthöjd är inget hopp. Max för windsurfare?

    MVH

    Ett gott gäng kitare

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2003 vid 22:19

    Var är vågorna och adrenalinet? En millimeter lifthöjd är inget hopp. Max för windsurfare?

    MVH

    Ett gott gäng kitare

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 november, 2003 vid 11:11

    Tack för bilden men den var verkligen inte representativ för dagen!

  • dude

    Medlem
    2 november, 2003 vid 12:15

    Tjena Krille!
    Synd att jag som sagt gick miste om surfet förra helgen.

    Trotts fest igår kväll(lördag) han jag o brorsan med en och en halv timmes surf från 16 till 17:30 på Erstan. Det var riktigt bra 6.2-segling och mörknade lägligt för att jag skulle ge mig iväg till festen smile.gif

    Vad jag gjorde var mest gipp, duck-jibe och helitack. Men jag håller också på att få kläm på att segla framför seglet i planing. Därifrån kan man ju antingen gå upp i vindögat och slå eller göra vad jag tror är en “backwind jibe”.

    På händerna körde jag med ett par skalvantar jag förut använt till snowboard/skidåkning. Innervantarna i fleece lät jag ligga ovanpå handen vilket verkligen isolerade bra även fast skalvantarna förståss blev blöta inuti. Dock krampade det lite i underarmarna där jag ducktejpat över vantarnas slut. Det positiva är att jag aldrig ens blev kall om händerna, du vet på det där sättet det gör ont när värmen kommer tillbaka. Nästa gång ska jag köra utan ducktejp och se om det inte kommer in för mycket vatten i vantarna…

    Ha re

    Niklas

  • feg

    Medlem
    2 november, 2003 vid 18:01

    jag vet, men den togs på förmiddagen (10.15), innan vågorna växt till sig, vilket de ju gjorde ganska omgående varför jag inte fotade utan seglade…

    /feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö_031025

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.