Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torödagar, men helt egna version

  • fredrik-plantin

    Medlem
    8 november, 2013 vid 21:39

    🙂 Igår?

    @challgren 718641 wrote:

    Fuck, när drar vi till Gnaraloo??

  • mag

    Medlem
    9 november, 2013 vid 09:09

    Riktigt fina förhållanden ni har på andra sidan ibland!
    Och duktiga seglare.
    Tack!

  • jesper-b

    Medlem
    9 november, 2013 vid 22:58

    Andra sidan, du menar down under?

    SevernEEEEEEEERE. Jag har en kund som inte gillade sina Firelight. Han nedhalade lite lite och hade fel mast (ej Hot). Vi snackade vad han vill ha ut av ett segel. Jag rekommenderade honom Severe. Han blev helt paff, trodde han skulle brista ut i skratt. Fattar inte varför för jag tycker de ser skitfina ut!

    Men över till ämnet: Om 6 timmar sitter jag i bilen, strax framme på detta magiska ställe! Ses,

    /JB

  • maca

    Medlem
    10 november, 2013 vid 15:35

    Hur magisk blev nu söndagsmorgonen?!?
    Obsarna visade iaf alla rätt…
    Ge oss din fulla story nu JB!

  • ola-h

    Medlem
    10 november, 2013 vid 16:21

    Eftersom jag hade en lämning till en gymnastiktävling klockan 6 började min resa då, varken förr eller senare.
    IMG_1601.jpg

    Såsom inte allt för frekvent Toröbesökare som dock ändå hunnit med några besök genom åren tyckte jag prognosen så ovanligt bra ut, med det enda problemet att det antagligen skull lätta ut rätt fort. I trakten av Sorunda fick jag rapporter om fin size 4.7 och sidvind, men vid passagen av Malhuvud kom den något mer pessimistiska rapporten “Torö överaskar inte”. Ni som känner Torö fattar ungefär vad som avses. Att det snarare var guppavind än fullfräs. Så typiskt för nästan alla mina Toröbesök.

    Väl nere vid stranden fanns hela Torös hardcoremaffia där med Jeppe, Poppo, Masse, Challgren, Tomas, Pelle, Philip m fl och dessutom den nygamla Toröseglaren Fredrik Hallander, som var den som stod för det lätt pessimistiska rapporten. Några hade seglat och såg glada ut men mycket riktigt hade det lättat ur lite. Men på med 5.0 och 77:an i alla fall, och faktum var att efter lite förnedringar i strandbrynet så gick det riktigt bra. Det var väldigt mycket vatten som rörde sig idag. Antagligen snarare som ett resultat av att det kom in ordentligt stora set då och då än som ett resultat av den generella vågstorleken som mer låg mellan axel och gubbe. Själva seglingen var en utmaning i spontanitet, snarare än linjeval på vågen. Det gällde att göra rätt sak med den sektion man råkade träffa. Men vad som var riktigt kul var nivån på seglarna. Det känns faktiskt som det har hänt en del där de senaste åren på alla fronter och framför allt med medelnivån. Jag såg både live och på bild flera grymma toppsvängar i riktigt kritiska sektioner. Kul. En annan uppenbarelse var att det var en lustig kombination av (även för Torö) rejält tryck i skumkammarna, men annars inte direkt superspeed på sjävla vågen. Men trots att det blev många spolningar, gärna hela vägen upp på land, så var det märkligt nog rätt odramatiskt att ge sig på även de lite större skumbergen, till och med om man kom fel. Kanske var de därför det laddades så bra.

    Så småningom dog det helt och endast surfarna, bland annat Philip kunde ta för sig av vad som fortfarande bjöds i vågväg.

    Men jag var nöjd. Räknar man ihop det blir det inte jättemånga vågor en sån här dag, och det var som sagt inte de där episka linjerna som man bara står och gapar åt på land. Lite kamp också med att vara underriggad. Men ändå en av de roligare Torösessionerna för min del,

    Mer sånt tack!

    Å om ni inte tycker min manöverpanel ovan duger som bildbevis så kommer det en dokumenterad panel av manövrar från Philip m fl som fotade, hoppas jag. Kanske rent av en filmsnutt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torödagar, men helt egna version

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.