Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TORR- Torrdräkt?¿

  • TORR- Torrdräkt?¿

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 november, 2001 vid 12:15

    Någon som testat att surfa i torrdräkt, modell seglartorris?
    dvs sån som man kan ha torra, värmande kläder under.

    …verkar va gött att kunna slänga på sig långfillingar och skoteroverall under, när kylan sätter in

    ideér?

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 1 Medlem · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 november, 2001 vid 14:22

    Problemet kommer när du krashar och skiten spricker i halstätningen!!! Möjligtvis poseidons dyktorrisar men då kan du inte böja på armarna!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 november, 2001 vid 17:13

    Jag har kört några gånger med en musto torrdräkt som främst är avsed för jolle segling. Funkar hur bra som helst. Jag kör med ett vanligt underställ under och enda nackdelen är att eftersom torrdräkten inte släpper ut fukt så blir det ganska svettigt efter ett tag. Och om man inte byter om ganska fort efter att man surfat klart så börjar man frysa pga svetten som bildats i dräkten. Men under själva surftet är det jävligt varmt måste jag säga. Rörligheten på denna dräkt är mycket bra eftersom torrkjedjan går vertikallt med magen.
    Rörlighet är faktiskt bättre än i en traditionell 3-4mm sommar steamer. Att halstätningen skulle spricka vid en eventuell vurpa är skitsnack! En sån här dräkt tål minst lika mycket som en vanlig våtdräkt.
    Vill du surfa året runt utan att frysa om kroppen, skaffa en riktig våtdräkt!
    H/Nicklas SWE223

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 14:01

    shysst, men läcker en sån inte nåt alls eller?, hur hållbart är tyget i sig? en vanlig våtdräkt verkar ju hålla för hur mycket som helst (vid trix som tex noseplant, faceplant och sand mellan tänderna)

    om nu rörligheten och värmen är bättre än en “vanlig torris”, varför ser man inga i viken?

    dessutom, vart köper man en sådan? und was kostet das?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 18:05

    Dummaste jag hört! Kör själv vanlig (gummi)torrdräkt med lång kallingar och skjorta under och är super varm, det med seglar ställ ar bökigt som bäst……

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 21:15

    Nog håller den allt, tyget är mycket starkt. Anleningen till att inte fler använder torrdräkt är nog att vindsurfing torrisar är så pass bra endå. När det blir riktigt kallt väljer nog dom flesta att avstå.
    Watski butikerna borde nog ha torrdräkter eller välsorterade jollebutiker. Jag tror att dom är lite dyrare än en vanlig vindsurfing dräkt, 3000-5000 skulle jag gissa på. Fast det borde ju finnas en hel del beg oxså med tanke på hur stor jollesporten är i sverige.
    H//Nicklas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 november, 2001 vid 07:24

    har haft torrdräkt för några år sen, de som jag har hört o märkt är att när de börjar gå sönder. Då är det skit svårt att få den hel igen. tex. läcka i benen. När dräkten fylls med vatten blir man BLIXTETUNG.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TORR- Torrdräkt?¿

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.