Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torrdräkt handskar

  • Torrdräkt handskar

    Publicerad av mrquality på 12 mars, 2019 vid 17:14

    Hej!
    Jag undrar om någon av er har testat någon gång torrdräkt handskar.
    Jag hittade de här modell men ska fråga hur tjock är dem. Sista gång jag på på vatten hade jag ett par handcar “mystic wool” och den lilla vatten som var mellan handskar och handen blev typ is ahahahha Jag har testat olika typer av handskar tom de bästa Dakine men verkar inte fungera för mig att hålla värmen. Därför att jag undrar om jag skulle testa en törrdräkt handskar. Kom med förslag tack

    calle svarade 5 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • voltaire

    Medlem
    12 mars, 2019 vid 17:23

    Hello! Jag har en del olika torrhandskar som jag använder vid dykning. Jag är skeptisk till att de blir bra för surf. De är oversize med syfte att ha varma yllevantar under. De är ungefär som grova diskhandskar. Visst du kan strunta i att ha en undervante men eftersom de inte andas och utan undervante kommer de bli blöta av svett och du kommer nog bli väldigt trött i underarmarna. Du kan låna av mig om du vill prova nästa gång vi ses på vattnet. Men som sagt jag tror inte på det.

    Spana in dessa! Tycker de ser riktigt bra ut: https://www.surfspot.se/nrs-toaster-mitts-2019.html

  • bicless

    Medlem
    12 mars, 2019 vid 21:57

    Supersvårt med handskar för vindsurf eftersom de behöver ha tunn insida med fint grepp. Det har inte torrdräktshandskar, de räknar inte med att man skall grepa ett tunnt rör i 2 timmar i sträck som vi vindsurfare gör. Men de som JV länkade till funkar faktist kanonbra. https://www.surfspot.se/nrs-toaster-mitts-2019.html
    Hoppas fler märken får till det för det är inte många som lyckats bygga en vindsurfhandske hittills.

  • mrquality

    Medlem
    14 mars, 2019 vid 21:49

    Hello! Jag har en del olika torrhandskar som jag använder vid dykning. Jag är skeptisk till att de blir bra för surf. De är oversize med syfte att ha varma yllevantar under. De är ungefär som grova diskhandskar. Visst du kan strunta i att ha en undervante men eftersom de inte andas och utan undervante kommer de bli blöta av svett och du kommer nog bli väldigt trött i underarmarna. Du kan låna av mig om du vill prova nästa gång vi ses på vattnet. Men som sagt jag tror inte på det.

    Spana in dessa! Tycker de ser riktigt bra ut: https://www.surfspot.se/nrs-toaster-mitts-2019.html

    Kanske du har rätt, blir det våta av svett inuti och kommer ändå att frysa. Nästa gång om du har med dig sådana handskar jag kan testa ändå tack, sist var det bättre att surfa utan handskar för mig faktiskt men då och då jag stannade och värmde upp händerna. Jag kan kollar upp på de vantar som du nämnde och som Surfspot säljer. Tack

    Svara på: Torrdräkt handskar

  • calle

    Medlem
    9 april, 2019 vid 10:59

    Nrs toaster mitt är dom handskar som hittills fungerat bäst för mig, mycket varmare än Dakine.
    Jag kör med handbollsklister (spray) på händerna oxå även ovanpå, det gör att man inte glider inne i handsken vilket gör att man slipper en del av krampen som annars lätt kommer (tycker jag iallafall).

    Det är synd att ingen kan göra en bra vindsurfinghandske för kallt klimat, men marknaden är väl för liten 🙂

    / Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torrdräkt handskar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.