Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Törrdräkt läcker!!!!

  • Törrdräkt läcker!!!!

    Publicerad av mrquality på 5 april, 2020 vid 11:14

    Hej
    Här köpt en Mystic Force Dry och har använt i 3 säsonger (förra året bara 10 gg typ). I år har börjat läcka den, jag försökte pumpa upp, och kolla var det läcker och verka inta ha några hål men bara vid knä väck var väldig små biblar när jag sprutade vatten med tvål. Har testa limma lite med rubberfix men fortfarande läckte. Då bästemde mig limma alla sömmar på underdel av törrdräkt men fortfarande kommer in lite vatten. Jag har haft en känsla att vatten går igenom material typ men är så svårt att veta. Vatten kommer inte igenom strumpor bara ni vet, och jag sätter den på mig som det ska. Varje sommar jag smörja muddar och förvara som det ska. Har ni upplevt samma sak med era törrdräkt?

    Attachment Image
    voltaire svarade 3 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hawk2

    Medlem
    6 april, 2020 vid 08:30

    hej
    jag har också en mystic force dry som jag använt minst 5 säsonger en så länge.
    har inte upplevt att den läcker. däremot får jag in luft ibland!!! trots att jag klämmer ut allt ja kan efter påtagning så får jag klämma ut mer efter ett tag ibland.

    hur märks det, blir du väldigt blöt, fuktig…?

  • mrquality

    Medlem
    11 april, 2020 vid 19:18

    hej

    jag har också en mystic force dry som jag använt minst 5 säsonger en så länge.

    har inte upplevt att den läcker. däremot får jag in luft ibland!!! trots att jag klämmer ut allt ja kan efter påtagning så får jag klämma ut mer efter ett tag ibland.

    hur märks det, blir du väldigt blöt, fuktig…?

    Jag blir blöt på fleece kläder och efter jag har tagit av material från insidan är lite fuktigt. Luft i törrdräck är normal , du ska bara öppna lite mudd vid halsen och luft försvinner. Jag har användt ganska mycket under vinter. Hur ofta kör du under vinter?

  • hawk2

    Medlem
    14 april, 2020 vid 09:22

    Varierar väldigt mycket mellan olika vintrar hur mycket jag kör. i år har de blivit ganska mycket.

    Jag har ett tunt underställ och fleece ovanpå det under dräkten och ibland kan underställ tröjan bli lite blöt, av svett tror jag. men fleece blir inte blött.

  • voltaire

    Medlem
    14 april, 2020 vid 14:48

    Halloj,
    Mina torrdräkter har inte läckt någon gång. Jag har använt massor av torrdräkter sista 10 åren, primärt inom dykningen men även inom vindsurf. Märker att det är många surfare som har problem med sina torrdräkter. Det är väldigt ovanligt att torrdräkter läcker utan att det gått hål och om man är noga med att sätta på sig den ordentligt. Minsta lilla störning på tätningarna så kommer det att läcka (understället har hamnat i kläm, tätningen har vikt sig, tätningen är klippt för löst). Däremot så blir du ju helt klart svettig med massor med underställ, precis som du kan vara blöt av svett efter en fin offpist-vända med skidkläder. Så bra andas faktiskt inte dräkterna 🙂 Och vid en hård krasch är det också lätt att vatten pressas in genom tätningarna. En sista sak att tänka på är att vatten som kommer in vandrar i dräkten, så ta inte för givet att stället som du är blöt på är där dräkten läcker.

    Om jag var som du så skulle jag sätta på mig dräkten helt utan underställ, fylla upp ett badkar med iskallt vatten, eller gå ner i havet och känn efter om det kommer in vatten. Gör det det, så provtryck dräkten själv (om du har grejer för det) eller lämna in den till Dräktverkstan på Kungsholmen så fixar de problemet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Törrdräkt läcker!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.