Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torrdräkter – åsikter!

  • Torrdräkter – åsikter!

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 januari, 2001 vid 09:53

    Tjena,
    Skall skaffa torrdräkt i vår men är lite undrande efter förra årets snack om
    kvalitetsproblem hit och dit för de olika märkena. Tittar på NP och F2 i första
    hand, kommentarer mottages gärna på detta forum!

    Tack!
    /Ludde

    lasseibaljan svarade 23 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tabou

    Medlem
    17 januari, 2001 vid 10:21

    F2 är stela i gummit. Klart osmidiga! Inte att rekomendera pga detta. Annars är de säkert bra.

    NP är supersmidiga i gummit (känn skillnaden) men har haft kvalitetsproblem. Sömmarna spricker. Detta brukar dock ske inom garantitiden men det är ju trist ändå. Jag har dock inte haft några problem med mina dräkter så jag skulle nog inte tveka.

    S..

  • gur

    Medlem
    17 januari, 2001 vid 13:40

    är inne på min 2:a pryde-dräkt och jag tycker de funkat kanon.(Se till att smörja torrdragkedjan bara, men det gäller ju alla märken.)

    gurra

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 januari, 2001 vid 16:51

    Mina SOLA dräkt har gått 3 år med måttlig och skonsam användning. Ej slit och släng! Allt funkar perfekt. Inga fel eller detaljproblem. Gäller även blixtlås!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 januari, 2001 vid 21:30

    hej du !!

    jag köpte en pro-limit torrdräkt i höstas,den har fungerat över mina förväntningar,till ett hyffsat pris 2500.hur varm som helst.köpte den av paddy i malmö.mycke varm…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 januari, 2001 vid 13:08

    Hej!
    Jag köpte en NP MPS 3000 Torrdräkt i sommras på Surfers Paradise
    och jag är helnöjd. Gummit är supermjuk samt dräkten är mycket varm
    har varit ute i 2 grader i höstas utan problem. Jag har inte märkt av
    några problem med sömmarna, på min gamla Sola dräkt har däremot limningen i
    sömmarna gott upp. men den är från 94 så det får man nog räkna med.
    /gegga

  • jacob-holmqvist

    Medlem
    24 januari, 2001 vid 23:20

    Jag köpte min första F2 torrdräkt för tre år sedan, efter ett halvårs använding gav en av benmuddarna upp. Lagade detta, sedan pajade den andra… Fick ny, som nu i höstas lämnade in helt efter att ha läckt i ett år. Jag har även haft dåliga erfarenheter av en sommardräkt av samma märke, flera jag känner också. Kort sagt tycker jag att man skall passa sig för F2, gummit är dåligt.

  • lasseibaljan

    Medlem
    25 januari, 2001 vid 17:41

    Hej du, jag har en NP 5000 torris som är sprillans!! Den är super, men det är en för mycket, maila så kan vi diskutera pris om du är intresserad.

    D-Bay rules!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torrdräkter – åsikter!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.