Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace

  • Toyota Hiace

    Publicerad av kamaaina på 24 april, 2007 vid 16:35

    Någon som har någon kommentar kring disel motorn och bilen i övrigt??? E den stabil eller?

    mag svarade 16 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • grozzny

    Medlem
    27 april, 2007 vid 19:17

    Toyota gör ju generellt riktigt bra bilar och motorer. Jag tror inte att HiAce är ett undantag men rost är dem ju tyvärr inte lika bra på att förebygga….

  • supasonic

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 19:43

    Vet en snubbe, Oscar, i finland (FIN-42 tror jag) han hade en sån och var jättenöjd sist jag såg honom men det var ett tag sedan.

    .s

  • fastlandsguten

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 06:08

    Har haft en Toyouta hiace buss, 95 års modell och var grymt nöjd.
    Tyvärr voltade den i vintras och fick rulla till skroten, men innan dess var den helt super. 2.90 i lastlängd, billig att serva och gick aldrig(nästan) sönder. Bara små fix. Det är nästan omöjligt att finna dom till salu, har letat i över 6 månader. Rekommenderas varmt! hälsar, Peter

  • sumo

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 17:07

    Har en 96a
    Dom går aldrig sönder bara byta bromsgrejor när dom e slut o rolla över rosten till sommaren.:laugh:

  • eddie

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 20:44

    Jag såg 9 st på en lastbil på väg söderut idag.
    Jag tror att de köps upp och exporteras för att gå som taxibussar i de där långtbortländerna. Om inte annat så är det ett gott betyg!

  • fastlandsguten

    Medlem
    3 maj, 2007 vid 05:51

    ja, man ser ofta på blocket, säljer för export osv..

  • gnutten

    Medlem
    3 maj, 2007 vid 08:01

    Riktigt skön buss. Går bra och jag har inte haft några problem med min alls. Köpte den under förra våren, det är en årsm 00.

    Tycker det riktigt smidigt med två sjutdörrar, man slipper springa runt bussen hela tiden. Fler möjligheter om man vill bygga inredning.

    Finns några nackdelar:
    *)Bensinaren tar en del soppa, 1.3 vid lugn blandad körning (2.7 L motor och autmat).
    *)Bakhjulsdriften, bussen är ganska lätt bak. Har dock inte kört den på vinterunderlag. På sand gräver den ner sig rätt lätt.

  • charlieb

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 06:57

    Harv en 95. Helt underbar att äga och att packa surf och att bo i. Har en massa snubbar som ringer och vill köpa den hela tiden… Fan vet hur dom får tag i mig.

    Fördelen är att den är lång och smal vilket underlättar både packning och stadskörning.

  • magnuz

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 11:22

    ……..

  • highflyer

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 10:08

    Har en 2,4 TD automat långa modellen från -00 och hitills har den fungerat lysande. Någon vidare rost har jag inte haft problem med. någon pyttefläck men det är ju bara att ta det snabbt.

  • mag

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 13:03

    Grymt stabil motor och bil. Toyota kvalitet = world class. Om det bara är servade regelbundet. Lite sämre rostskydd kanske men det är ju lätt att kolla innan du köper
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.