Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace

  • Toyota Hiace

    Publicerad av lbj på 9 maj, 2010 vid 10:35

    Nu har kanske min Toyota kört sin sista färd
    Men jag tycker den är mera värd
    Än att till skroten gå
    Den vill bara en ny motor få

    Kolla in foto här nedan
    Och ring mig sedan

    0707-960918
    /LBj

    fastlandsguten svarade 13 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sebbe87

    Medlem
    9 maj, 2010 vid 18:31

    vad är det som har hänt?

    Har kamremmen gått sönder eller?

  • spike

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 11:13

    Intressant, Mina Hiace -97 har rullat 27 500 mil, har bytt bakväxel 1 gång. (Oljetorrt på väg till tyskland för att hämta Öl, med det är en annan historia) Annars inga störningar. Hur långt har din gått?
    Vet du vad ditt motorhaveri beror på? Vill gärna undvika samma sak då det är en fantastisk driftsäker bil.

  • x186

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 17:55

    av det Lbj beskrivit så låter det som topplockspackning har gått på den. har man tur så kan det räcka med att byta packning samt en lättare planslipning …… för att vara säker på att toppen blir rak å fin …. har man otur så kan det ha dragit med sig mer skit ….. tror nog att en sån maskin kan man få tag i för en rätt bra peng…. för övrigt ser ju bussen fin ut

  • svenne

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 07:11
    X186;611165 wrote:
    av det Lbj beskrivit så låter det som topplockspackning har gått på den. har man tur så kan det räcka med att byta packning samt en lättare planslipning …… för att vara säker på att toppen blir rak å fin …. har man otur så kan det ha dragit med sig mer skit ….. tror nog att en sån maskin kan man få tag i för en rätt bra peng…. för övrigt ser ju bussen fin ut

    Nu undrar jag, har du snåkket mer med Lbj, eller är du väldigt duktig på att tolka dåliga julrim?

    –S

  • x186

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 09:15

    känner ej personen….. men han beskrev grårök vatten ånga bör ju vara nåt med toppen om man har tur … så tänkte jag ….

  • electric

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 11:51

    Jag kan ju trösta dig med att den nog är värd mycket. Jag sålde min 93-a för två år sedan (eftersom topplockspackningen var paj; skulle kostat 11.000 att få fixat) – och exportfirmorna var som galna efter den. Jag fick 34.000 kr för den! Jag tror den hade gått 15.000 mil. Jodå, jag berättade om felet, men de brydde sig knappt. Hiace o dyl passar ju bra i Afrika som buss, där de sätter in ytterligare säten. Min skulle på det sättet komma att rymma typ 15 pers …

    /Lars

  • fastlandsguten

    Medlem
    1 juli, 2010 vid 20:17

    Det är dom fram till 95 tror jag som är heta för export. När jag ägde min gamla ringde folk säkert en gång i månaden och ville köpa den från allt mellan 30-40.000kr Men den voltade istället…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.