Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace beg tips!?

  • Toyota Hiace beg tips!?

    Publicerad av munken på 19 oktober, 2003 vid 04:20

    Hej!
    Jag befinner mig just nu i sydney med 2 polare, och vi kollar pa bussar. Har hittat manga hiace, som verkar bra.

    Det jag har last mig till ar att de ar bra bussar, lite dyra kanske. Rost existerar inte pa bussarna har nere.

    Jag ar ingen mekaniker direkt, men finns det nagot man borde kolla extra pa. Arsmodellerna ar runt 85.

    Tankte kopa imorrn, sa det vore kanoners med snabba tips!

    hang loose
    /He confused.gifnrik

    draaaag_eller svarade 20 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • feg

    Medlem
    19 oktober, 2003 vid 06:22

    Erfarenheter från min Hiace (är dock en -94).

    Kontrollera (i prioriteringsordning):
    – Bromsar (skivor, belägg, om bromsen ligger an, samt inte minst bromsrören)
    – kylaren (sitter illa till under bilen vilket gör att den blir skitig och rostar ihop)
    – Rost (är mest en kosmetiskfråga, min bil saknar rost på bärande delar men har en och annan fläck på karossen)

    Rent mekaniskt verkar de outslitliga men rosten dödar dem.

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 oktober, 2003 vid 12:12

    Tack for det snabba svaret.
    Ska o kolla pa en imorgon bitti, fast da e de kvall hemma i kalla Sverige =)

    Hoppas den ar fin, da blir det roadtrip langs aussies ostkust!
    /Henrik

  • surferic

    Medlem
    20 oktober, 2003 vid 07:07

    Hittar du en blåvit -88 som lyssnar till namnet “Hasse” ska du genast slå till! Köpte den -98 i Perth, körde längs hela väst-syd-ostkusten Gnaraloo-Cairns utan problem. 16 000 km!

  • draaaag_eller

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 08:43

    Hittar du Jördis, en helvit -82a utan sidofönster och som bara går på tre cylindrar ska du nog akta dig. Försökte sälja tillbaks den till vår försäljare, men han bara skrattade och hoppades att den skulle fungera hem till hostelet igen. Det gjorde den och vi lyckades sälja bilen till en skotte. Han påstod sig vara bra på bilar så den kanske lever än…

    Trivdes iövrigt finfint med HiAce!

    /Jonas

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace beg tips!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.