Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace

  • Toyota Hiace

    Publicerad av pher på 8 mars, 2002 vid 10:52

    Finns det nån här som har/haft en Toyota Hiace som kan tycka till något om den..

    Om Toyota gör lika bra bussar som de gör bilar så borde man juh slippa strul med denna buss?

    En Hiace Traveller är juh mycket utrymme i dessutom.

    I övrig ser man jämt Hiace överallt när man e utomlands.. Verkar få minimalt med underhåll dessutom.. Kan det vara ett tecken på strulfri bil?

    Så kom med den lilla info som du har..

    En som funderar på att ta klivet till surfbuss..

    anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surferic

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 12:07

    Hello Pher!
    Jag och några polare köpte en Hiace -88 i Perth i början av november -98. I den byggde vi sängar och brädförvaring. Vi körde omkring i WA (Perth, Geraldton, Gnaraloo, Margaret och Esperance) i två månader. Sen körde vi via Nullarbor plain till ostkusten och vidare ända upp till Cairns. Bussen gick grymt fint, det enda utlägget vi hade på de 1600 milen var en svetsad ljuddämpare för 15 aus.dollar.
    /Eric.

  • dr-masse

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:48

    Jag har kört en del Hiace i mina där, men mest en Model F.

    och med tanke på misshandelskvoten på dessa bilar så höll de rysligt bra, en folkabuss hade krävt en hel del mek under samma behandling… (nu hör det ju iofs till “charmen” eller vad det är att det SKA mekas med folkabussar… 🙂

    Hittar du en Hiace till bra pris å uppgifter i serviceboken så har du något att fundera på – det kan vara en j-gt bra surfbil!

    En nackdel tycker jag dock att Toyota har (frånsett att de är trista) å det är dyra reservdelar å service, på min tid i alla fall…

    Bussa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 mars, 2002 vid 21:08

    Har kört Hiace i 8år nu och håller för tillfället på att förbereda den för rollning med ny färg då jag tyckte att det var dags att laga lite rost på min gamla -86:a. Detta ha varit det största utlägg jag har haft på bilen under dessa år, till skilnad från de som kör folka som måste totalrenovera motorn vart annat år.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 maj, 2002 vid 19:08

    hej en haize va drar en sån?

  • tigger

    Medlem
    8 maj, 2002 vid 14:34

    á vad e ett bra pris pá en hiace?

    Aloha//SurferDavie!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 maj, 2002 vid 01:38

    Kom just hem från en vecka i Klittmöller. Och med fullastad bil (ca 13 brädor, 20 segel och 20 master + lite annat)så drog bilen strax under litern. Då har vi legat i 120 mellan Göteborg och Halmstad.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2002 vid 15:09

    Har kört Hiace mycket. Kanon buss. Drar lite soppa om den inte är äldre än -88. Nyare modell har modernare motor och drar konstigt nog mer.
    Vi åkte på turne i europa och hade en jävla pakning på taket, sakta gick det inte heller och snittade 0,8 l/milen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juni, 2002 vid 10:15

    “Drar lite soppa om den inte är äldre än -88. Nyare modell har modernare motor och drar konstigt nog mer.”

    Eh, blev lite konfunderad här.. Är det äldre än 98 som är bensinsnål eller tvärtom?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Toyota Hiace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.