Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Trä uthalstamp på X9-bom

  • Trä uthalstamp på X9-bom

    Publicerad av cobainwindsurfer på 2 maj, 2013 vid 15:09

    Har börjat se över gjejerna inför premiären, provriggat nya seglet mm. Jag brukar trä uthalstampen på min x9 enligt bild (första rullen, mitten, andra rullen)- för det är så jag fattat det när jag en gång skaffade bommen och det har gått bra hittils. Men vad jag förstått ska det även gå att trä den på något enklare/smartare sätt? – men HUR? Har letat men hittar ingen info någon stans om detta,,,:crazy:

    cobainwindsurfer svarade 11 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lundvall

    Medlem
    2 maj, 2013 vid 15:17

    Vart tog bilden vägen? 🙂

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    2 maj, 2013 vid 15:35

    Brukar de flesta bara låta tampen börja med en knut i högra hålet (bild 2) gå fram genom segelöglan och tillbaka o sluta i vänstra hålet. simple as that?

  • marden

    Medlem
    2 maj, 2013 vid 15:48

    Ja, det övre är ju rätt om du har uthalstrim och lätt om du har chinookblock i öljeten.
    Vad jag inte kan förstå är varför inte fler har dom helt genialiska “krokar” som gasstra har istl för öljetter?
    Lite konstigt att inte fler bommar har det gamla lopp and goo systemet heller?

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    2 maj, 2013 vid 18:39

    @Mården 710021 wrote:

    Ja, det övre är ju rätt om du har uthalstrim och lätt om du har chinookblock i öljeten.
    Vad jag inte kan förstå är varför inte fler har dom helt genialiska “krokar” som gasstra har istl för öljetter?
    Lite konstigt att inte fler bommar har det gamla lopp and goo systemet heller?[/QTE]

    Ja, jag kör med uthalstrim men utan block (har inga). Men om man vill ha ett enklare trim utan tampar som går längs bommen, hur ordnar man det bäst? Jag har testat på olika sätt, men jag tycker inte det blir så bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Trä uthalstamp på X9-bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.