Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träff med Hans i Hölick

  • Träff med Hans i Hölick

    Publicerad av bjorn-daniels på 27 augusti, 2023 vid 09:44

    Sjukt länge sen man gjorde nåt inlägg men här är iallafall en filmsnutt från när jag var i Hölick när Hans var på besök (är ett par sekvenser från en tidigare vända med 4.7 också).
    Körde stor 4.2a, 3.7an låg såklart nere i Skåne. Var jag, en Wingdingare och en kiteare ute. Ganska krävande ställe med mycket sten och shorebreak, speciellt när det är lite onshore. Ett par vändor på stenarna men inget trasigt förutom hål i maststrumpan samt repor på brädan. Just stenarna är lite jobbiga, tätt med stora kullerstenar samt ganska djupt vatten på sina ställen (2m). sjukt svårt att gå/simma när det är massor med vatten som sugs fram och tillbaka.

    https://vimeo.com/858247749

    bjorn-daniels svarade 6 månader, 2 veckor sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • richardfb

    Medlem
    28 augusti, 2023 vid 07:45

    Kul! Seglade Hölick några dagar i Juni, då var det lite lugnare kan man säga…

  • sailortrash

    Medlem
    30 augusti, 2023 vid 19:28

    Aj va stenigt! Ja såg lite crazy ut faktiskt

  • niklasn

    Medlem
    9 oktober, 2023 vid 13:32

    Härligt! Hör av dig om du ska dit något mer! (Bor i Hudiksvall) vore kul med sällskap 👍😊
    Mvh Niklas

  • bjorn-daniels

    Medlem
    12 oktober, 2023 vid 14:16

    “Härligt! Hör av dig om du ska dit något mer! (Bor i Hudiksvall) vore kul med sällskap 👍😊
    Mvh Niklas ”

    Ska försöka komma ihåg! Blir sällan jag åker till hölick, har 23 mil enkel så det vill till att det är en bra prognos:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träff med Hans i Hölick

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.