Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trånga fotstroppar samt stora fötter och skor…

  • Trånga fotstroppar samt stora fötter och skor…

    Publicerad av maxswell på 7 oktober, 2011 vid 19:37

    Köra barfota är inget problem.
    Nu när man måste dra på skorna har jag däremot märkt att stropparna är för trånga mellan skruvarna.
    Begränsningen sitter alltså egentligen i brädan och inte stropparna.
    Att flytta ena skruven ett hål är inget alternativ. Det blir FÖR stort.
    För att lösa problemet letar jag nu istället efter stroppar som ger så mycket plats som möjligt på bredden.
    Har någon erfarenheter av Dakine Contour eller något annat i kombination med rejäla fötter och skor?

    jesper-b svarade 12 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jlaser

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 20:47

    Hej, jag har stora fötter (47:or) fast egentligen mer långa än breda. (Nike passar mig bättre än Asics om det säger något). Hur som helst så har jag Dakine Contour och dom går att sätta sjukt stora på höjden (tänk Shaquille O’neal) och själva stroppen är ganska smal (+ för bredden). Jag tror inte du hittar bättre. (Kör med atan polar 6mm skor)

  • claes6

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 20:55

    Har också Dakine Contour på vågbrädan och där passat de perfekt. Med normal storlek (43) är de rejält rymliga och problemet är väl snarare att göra dem tajtare (om man vill sätta dem på slalom el freeridebräda, menar jag), än att få plats.

  • jesper-b

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 19:12

    Jag har små men extrem breda och höga fötter. Gillar dessutom stora stroppar. Tycker de flesta går att ställa stora. Dakine contour är en av dem. Jag tycker dock det skiljer mycket mellan olika skor. Vissa har lite mer smal nos och glider fint in och ur stropparna, andra lite mer bulkiga. Mina Gul split-toe är grymma att surfa i men bökiga att vindsurfa i. För det sistnämnda gillar jag NPs dojor. /JB

  • sinker

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 06:05

    Du kanske kan flytta ut ett hål men sen minska avståndet genom att vrida en eller båda “brickorna” 90 grader. Funkar för mig som har problemet små och smala fötter.
    /sinker

  • jesper-b

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 20:16
    Sinker;672369 wrote:
    Du kanske kan flytta ut ett hål men sen minska avståndet genom att vrida en eller båda “brickorna” 90 grader. Funkar för mig som har problemet små och smala fötter.
    /sinker

    Jo det är ett etablerat knep. Man kan även fila till egna brickor som smalnar av avståndet en hel del.

    /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trånga fotstroppar samt stora fötter och skor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.