Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trångt i ettan. Snygg förvaring?

  • Trångt i ettan. Snygg förvaring?

    Publicerad av tony-i-luleaoland på 27 mars, 2006 vid 11:15

    Tjena allihop.

    Jag pluggar i Luleå och har i dagarna köpt en ACID 88 och ett segel. Jag gillar skidåkning(tre par skidor) och cykling också tyvärr. Nu till problemet…förvaring!

    Är det någon som vet var man kan köpa något väggmontage eller liknande till en hyfsad penning, för brädan och kanske de andra grejorna? Det går alltid att göra något snyggt själv, men jag skulle bara vilja köpa nått färdigt, snyggt och smidigt.

    Tacksam för svar

    Ha det gött/Tony i Lule

    jester svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • styret

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 11:29

    finns ju spcialkrokar för surfbrädor att köpa men har tine sett dom i sverige, inte kollat heller iofs.

    enklast är nog att köpa några hyllkonsoler på vilken byggvaruhandel som helst och skruva upp. längd och antal kan du ju bestämma själv efter behov.

  • nordgren

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 12:33

    Är man inte så¨där överdrivet nogräknad att det ser supersnyggt ut så är det bara att borra ett par hål, dra i plugg och skruva dit en krok. Sen skaffa lämpliga band (Elkabel i mitt fall) och hänga upp brädan. har samma arangemang för snowboarden. Seglen kan man ju peta in under sängen eller så.

  • donpedro

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 12:50

    Smart ide tills du har tok brottom å vill ut på vattnet och måste trassla ut brädan ur spindelnätet.Konsoler e skit bra inte farligt dyra heller väldigt lätt att bara slänga upp prylarna på och ta ner dom lika fort igen när du ska ut på vattnet. För närvarande har jag inte hunnit skruva upp några konsoler men det funkar att ha grejjerna så här me trots att lyan bara e 17kvm.

  • tony-i-luleaoland

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 18:32

    Hittade i en gammal tidning denna upphängning. Dock dyr (tycker jag) men snygg o smidig.

    http://www.stikup.co.uk

    Tack för alla svar för övrigt. Konsoller verkar smidigt…

    mvh Tony

  • styret

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 18:54

    den där lär vara hur lätt som helst att ordna sjäv, snyggar dessutom om man bara har tillgång till lite träverktyg och man måste ändå lösa segelförvaringen på annat sätt.

    jag skulle sätta konsollerna högt upp så du får det under taket så det kommer undan från golvet. tänk på att kolla vad det är för väggmaterial och säkra det ordentligt. tråkigt att ligga och pilla på sej själv i sängen och helt plötlsigt dundrar ögonstenarna ner från 2 meters möjd…

  • anna79

    Medlem
    28 mars, 2006 vid 18:51

    Hade samma problem – liten lgh endast en möjlig lösning. Hittade redskapskrokar på Clas Ohlsson, (Universalkrok för slang, kabel m.m. Mått 25×17 cm. 31-691) http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=310691000
    Brädan sitter som gjuten helt utan remmar etc (i den här vinkeln).
    // Anna

  • donpedro

    Medlem
    28 mars, 2006 vid 19:01

    Grymm grejj hur gör du med seglena då?

  • anna79

    Medlem
    28 mars, 2006 vid 19:41

    Allt annat har jag på vinden just nu, får försöka trycka in det under sängen sen tror jag… Fast eftersom det är en sovalkov har jag funderat på att bygga några ribbor tvärs över som man kan lägga upp grejerna på.

  • tony-i-luleaoland

    Medlem
    28 mars, 2006 vid 20:56

    Klockren lösning Anna.

    Inte alls dyr och såg väldigt bra ut också.

  • jester

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 06:09
    anna79 wrote:
    Allt annat har jag på vinden just nu, får försöka trycka in det under sängen sen tror jag… Fast eftersom det är en sovalkov har jag funderat på att bygga några ribbor tvärs över som man kan lägga upp grejerna på.

    Se till att trasorna är torra innan du lägger upp dom först… 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trångt i ettan. Snygg förvaring?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.