Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trångt i ettan. Snygg förvaring?

  • Trångt i ettan. Snygg förvaring?

    Publicerad av tony-i-luleaoland på 27 mars, 2006 vid 11:15

    Tjena allihop.

    Jag pluggar i Luleå och har i dagarna köpt en ACID 88 och ett segel. Jag gillar skidåkning(tre par skidor) och cykling också tyvärr. Nu till problemet…förvaring!

    Är det någon som vet var man kan köpa något väggmontage eller liknande till en hyfsad penning, för brädan och kanske de andra grejorna? Det går alltid att göra något snyggt själv, men jag skulle bara vilja köpa nått färdigt, snyggt och smidigt.

    Tacksam för svar

    Ha det gött/Tony i Lule

    jester svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • styret

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 11:29

    finns ju spcialkrokar för surfbrädor att köpa men har tine sett dom i sverige, inte kollat heller iofs.

    enklast är nog att köpa några hyllkonsoler på vilken byggvaruhandel som helst och skruva upp. längd och antal kan du ju bestämma själv efter behov.

  • nordgren

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 12:33

    Är man inte så¨där överdrivet nogräknad att det ser supersnyggt ut så är det bara att borra ett par hål, dra i plugg och skruva dit en krok. Sen skaffa lämpliga band (Elkabel i mitt fall) och hänga upp brädan. har samma arangemang för snowboarden. Seglen kan man ju peta in under sängen eller så.

  • donpedro

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 12:50

    Smart ide tills du har tok brottom å vill ut på vattnet och måste trassla ut brädan ur spindelnätet.Konsoler e skit bra inte farligt dyra heller väldigt lätt att bara slänga upp prylarna på och ta ner dom lika fort igen när du ska ut på vattnet. För närvarande har jag inte hunnit skruva upp några konsoler men det funkar att ha grejjerna så här me trots att lyan bara e 17kvm.

  • tony-i-luleaoland

    Medlem
    27 mars, 2006 vid 18:32