Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Träningsverk i magen!

  • Träningsverk i magen!

    Publicerad av nicklash på 1 maj, 2004 vid 18:43

    Jag hade första dagen ute på vattnet igår. Och inatt så vaknade jag 100 gånger av att jag hade en sjuk träningsverk i magen. Hela dagen idag har jag känt av det kraftigt också!
    Likadant var det i början på förra säsongen.

    Någon annan som känner igen sig? Eller kör jag lite konstigt kanske? Tycker inte att man borde använder magen så mycket… Tycker att det hade varit normalare med träningsverk i benen eller armarna

    anonym-anvandare svarade 20 år sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • rambo_johnson

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 19:37

    wooow, då slipper man aksnke göra situps :O

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 19:40

    Ont i magen hör till i början av säsongen ,det är inget som är konstigt ,alla som jag lär att kita säger samma sak att dom får ont men det hör liksom till kitingen.Det slutar att göra ont efter ett tag när magmusklerna vänjer sig. Om du tänker till så drar du ihop magen när du sätter på brädan på fötterna och när du är igång så använder du magmusklerna för att inte brädan ska skära ner i vattnet .Magen tar mycket stryk av kitingen men det är gött för själen.
    mvh Roger. Ö laugh.gif
    http://www.kitaddicts.net

  • rambo_johnson

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 19:41

    roger din skojare hur går det med öresunds grejen?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 20:58

    rädd för att få tvättbräda eller. Träningsverk kallas det wink.gif

  • cortex

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 21:18

    Å jag som trodde det kallades för träningsvärk… fast det beror väl på att jag inte bott i Uppsala/Stockholm tillräckligt många år ännu för att rationalisera bort “ä”. grin.gif grin.gif grin.gif

    (Sorry, kunde inte låta bli)

    /Kaj(Tech)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 22:10

    Hej Hugo roligt att du frågar ,jag har försökt få igång ett RACE men det är många som börjar att ställa krav på säkerheten över .Helt ok .Det vi tänkte var att köra 2 st var 5 min. Min ide blev ett stort ansvar som jag inte kan hålla om vi inte får båtar nog,jag personligen kommer att köra med dom som vill ,om vi kör alla på en gång eller några i stöten får vi se,jag tror inte att alla trillar på en gång,ELLER? grin.gif.Jag hoppas och tror att vi kör över fort som faaaan. wink.gifOch om vi trillar så vet vi att några båtar håller koll på oss.Jag hoppas vi håller kontakten över nätet om tider och var vi kommer att köra,vi har hört att det finns andra ställe om vinden inte skulle passa här som vi sagt.Detta var en ide att få ut vår sport och inget annat.
    Om vi blir så många som vi har fått in så kommer det att vara otroligt många kitar i luften .Det är så att vi har försökt att få detta att funka med shopar och kitare ,men det är lätt att anmäla sig som kitare och personal från shopar och båtar som vill ställa upp,men när det väl gäller så ställer alla en massa krav .Hur ska vi köra ett race om inga som kör båtarna har lagt båten i sjön och shoparna vill bara visa sina grejer och inte hjälpa till när det är ideelt. confused.gif confused.gif confused.gif
    Det är klart att jag vill att vi kör.
    Mvh Roger Örnvang
    http://www.kiteaddicts.net
    PS du frågade om vi dealar med BEST
    NEJ NEJ Det var en grej som min gode vän Anders tyckte var kul,pga att dom hade samma affärs ide.Dom har fortfarande kontakt men på andra affärsplan. cool.gif
    MVH Roger Ö

  • nilsson

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 22:31

    Kommer vinden kommer jag! en dag på Råå (örby) vill jag inte missa! enda tråkiga är att det blir många som “upptäcker” ett av sveriges bästa “spot”, så folk får gärna utebli för min skull! så det inte blir trångt där, framledes!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 22:49

    HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA.SE DET POSITIVT ,DÅ SKULLE KAFFESTUGAN “RÅÅ HAMN” KANSKE VAKNA TILL LIV IGEN.
    MVH ROGER Ö grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

  • backe

    Medlem
    2 maj, 2004 vid 07:22

    Chixen på uteserveringen i hamnen regerar! Dagens lunch är inte heller fel…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 maj, 2004 vid 08:45

    Ja och vänliga är dom också.
    Roger

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 maj, 2004 vid 09:41

    Svar till:


    Chixen på uteserveringen i hamnen regerar! Dagens lunch är inte heller fel…

    [/ QUOTE ]

    Jag tror att det är dax att flytta till Råå igen Backe.
    Är du nöjd med Maui selen?

    Edge Hard//Marcel

    http://www.surfer.se

  • backe

    Medlem
    2 maj, 2004 vid 13:10

    Jag är nöjd som tusan, bara använt han en gång men i morgon lovar dom bättre tider. Hoppas att det håller nu bara…

  • larssa

    Medlem
    2 maj, 2004 vid 17:39

    Svar till:


    Chixen på uteserveringen i hamnen regerar! Dagens lunch är inte heller fel…

    [/ QUOTE ]

    Jag säger bara: “Lasse´s Fiskrökeri” det är grejer det!!!
    Får man absolut inte missa om man är i RÅÅ.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 maj, 2004 vid 17:56

    PÅ RÅÅ! Bengt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Träningsverk i magen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.