• j_lydevik

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 19:27

    Bussgods kanske?
    Har inte fått någon bräda skickad till mej, men några segel har jag tagit emot. Kommer inte ihåg exakt pris men jag tror det var omkring 150 pix från sthlm till gbg. Det har fungerat utmärkt för mej iaf!
    -Johan

  • tobhed

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 08:57

    En liten varning flör bussgods då de numera påstår att de endast kan ta emot paket som är max 2 meter (trots att de på sin webbsida ta upp just surfbräda som exempel). Jag ska ner till dem senare idag för att fråga dem igen (var där i helgen och då fanns ingen ordinarie bussgods personal på plats) så jag får rapportera hur det gick senare idag.

  • tobhed

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 10:25

    Nu har jag kollat och bussgods och har infört nya regler. Numera så kan man skicka gods som är max 2 meter…
    De tipsade mig om att ta kontakt med DFDS/fraktarna

  • johan_m

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 10:35

    svara gärna när du kollat upp vad frakten med DFDS/fraktarna skulle bli.
    Kan vara bra att veta då jag snart själv skall få en bräda skickad från södra sverige.

  • Knatte

    Gäst
    20 mars, 2006 vid 11:07
    tobhed wrote:
    Nu har jag kollat och bussgods och har infört nya regler. Numera så kan man skicka gods som är max 2 meter…
    De tipsade mig om att ta kontakt med DFDS/fraktarna

    Tror det beror på var du skickar det ifrån 😀 Har precis skickat ett segel från GBG till Gävle idag och där måttet var lite över 2 meter. Det verkar seriöst vara olika regler beroende på var du skickar det ifrån:blush:

  • nordgren

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 11:46

    Jepp jag kollade också¨med bussgods om en bräda i höstas och mellan vissa sträckor var maxgränsen 2m och andra (mellan storstäder osv) var det lugnt med en bräda.

  • tobhed

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:06

    De påstår i alla fall att det är alldeles nya regler och jag frågade på bussterminalen i Malmö. dock tror jag säkert att det är som ni säger, dvs att de är olika regler på olika ställen…
    Jag ska i alla fall lämna in min mast hos DFDS/fraktarna imorgon och när jag pratade i telefon alldeles nyss med dem så sa det att det skulle kosta ung. som hos Bussgods.

  • donpedro

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 17:27

    Varning för DFDS fraktarna, dyrt så in i helvete, iaf senast jag skickade med dom plus att jag var tvungen att åka ut till deras godsmottagning som ligger ett par mil utanför stockholm. Jag fick en bräda skickad till mig utav just DFDS för nåt år sedan och jag tror det gick på 900:- lite väl saftigt tycker jag för transport malmö-stockholm.

  • tobhed

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:34

    Jag har nyss skickat iväg min mast med DFDS och det funkade ju bra – 250 SEK kostade det. Kan förstå att man kan få problem om man ska skicka typ en bräda, men vad ska man annars skicka med om Bussgods inte tar gods som är längre än 2 meter? Posten tar t.ex bara paket som är max 1,5 meter… DHL…?

  • surfen

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 12:46
    tobhed wrote:
    Jag har nyss skickat iväg min mast med DFDS och det funkade ju bra – 250 SEK kostade det. Kan förstå att man kan få problem om man ska skicka typ en bräda, men vad ska man annars skicka med om Bussgods inte tar gods som är längre än 2 meter? Posten tar t.ex bara paket som är max 1,5 meter… DHL…?

    Skickade en mast i Torsdags med POSTEN, inga problem. 243kr kostade det.

  • tobhed

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 13:58

    Jag ringde Postens kundtjänst och frågade och de påstod att de inte kan skicka något som är längre än 150 cm…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.