Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Trashad bräda, tips? VARNING FARHULT!

  • Trashad bräda, tips? VARNING FARHULT!

    Publicerad av davids på 13 april, 2010 vid 11:52

    Hade en sinnessjukt fin session i Farhult i lördags! Trots att livemätaren i Höganäs sa 7,2 när jag lämna Helsingborg var där stabila 8-10 när jag kom ner och fick 1 timmes perfekt tryck i 9an ensam i solskenet.

    Dock sluta min session abrupt när jag plötsligt kör över något jäävligt hårt MITT i vattnet MITT på badplatsen. Ca 50 meter ut, där det är 1 meter djupt upptäcker jag att där ligger ett jävla stenrör/betongfundament! Antagligen för att förankra flotten i som de brukar ha där på sommaren. Dock var där ingen flagga eller annan markering som varna mig. Resultatet blev att min bräda är död, i princip… Har anmält till mitt försäkringsbolag samt ska ringa och skälla på kommunnen och se om de vill ta lite ansvar för att dumpa sjöfartsfaror i vattnet på en allmän badplats utan att markera det..

    Nån som har nåt tips på om den går att “rädda”?

    davids svarade 14 år sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • gogga

    Medlem
    13 april, 2010 vid 12:00

    Har hänt samma sak för mig en gång i tiden på tippen i skanör. Jag tog bort allt löst och byggde upp med någon plastic padding/epoxy blanding och sedan spraymålade undersidan. Såg ut som centrala Bagdad men brädan fungerade i vart fall. Minns dock inte om mitt yttersta lager var glasfiber som det ser ut att vara på din bräda…

  • anders-2

    Medlem
    13 april, 2010 vid 12:12

    jag vet vad du menar men jag tror det är från den gammla bryggan!!
    finns inte bara ett utan flera!

  • davids

    Medlem
    13 april, 2010 vid 12:36

    Hmmm nja jag är ganska säker på att den inte legat där innan och vi har varit där hundratals gånger och aldrig sett eller kört på den, vilket är typ oundvikligt nu i princip.. Den gamla bryggan är “long-gone” mig veterligen..

  • farbrorfraz

    Medlem
    13 april, 2010 vid 13:27

    som sagt, bort med allt löst, slipa och laga med nån form av epoxy, ev med filler. Plastic padding har några variander med inbyggd filler, lagade en skada på mina skidor (ovansidan) en gång, och det höll bra. Verkar som det mest är ABS-railen på sidan av brädan som e skadad, vilket e bra. se till att torka och täta, så ska den nog gå att använda igen iaf..

  • anders-2

    Medlem
    13 april, 2010 vid 13:32

    jasså, jag har sett dem de närmaste senaste åren i varje fall! trode du var där o körde den del, jag tydligen inte 😉

  • acemattias

    Medlem
    13 april, 2010 vid 17:37

    Kan det ha berott på att det har varigt väldigt lågt vatten?
    På bästkusten har vi iallafall haft ovanligt lite vatten.

  • snygging

    Medlem
    13 april, 2010 vid 18:05

    Fick du något på försäkrings bolaget?
    mitt skit vägrade då jag blev av med brädan

  • davids

    Medlem
    13 april, 2010 vid 20:14

    Nä vattnet var ungefär så lågt som det brukar vara i Farhult..
    Vet inte om jag får nåt på försäkringen än. Har anmält skadan så det
    är bara att hoppas nu..

  • rambo_johnson

    Medlem
    15 april, 2010 vid 03:11

    been där döne that det e najs när det hugger till!

  • rambo_johnson

    Medlem
    15 april, 2010 vid 03:11

    ser inte så illa ut kladda lite epoxy o microballång

  • davids

    Medlem
    21 april, 2010 vid 22:53

    Uppföljning på detta: Försäkringsbolaget mitt (Moderna Försäkringar) täcker INTE skadar på “vattenleksaker” typ kitegrejer, vindsurfgrejer, båtar osv.. De täcker endast stöld de ovan nämnda prylar.

    Däremot ringde jag LF och de täcker (ingår i den vanliga allrisken) skador och stöld och allt så det blir nog att byta till LF. 200 kr mer om året ville de ha. Kan det ju vara värt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Trashad bräda, tips? VARNING FARHULT!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.