Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen trasig belysning till hastighetsmätaren VW t4!

  • trasig belysning till hastighetsmätaren VW t4!

    Publicerad av alexullared på 9 juli, 2006 vid 08:49

    Hej

    Härmomdagen slutade min bakrundsbelysning till hastighetsmätaen att fungera. borde ju vara lampan som gått sönder tänktte jag och gick ut och letade efter nån lucka där den skulle kunna sitta.. men Hittar ingen lampa. någon som vet? var sitter den??

    //Alexander

    voodoo svarade 17 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • santawasasurfer

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 20:48

    skruva ur mätarhuset..

  • alexullared

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 21:15

    men man borde väl inte behöva skruva sönder mätaren? borde dom inte ha tänkt lite när dom byggde bilen eller måste man plocka ner hela instrumentpanelen?

    snart besiktning – tacksam för hjälp!

  • santawasasurfer

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 17:53

    vet inte exakt hur det ser ut på t4an men de andra bilar jag skruvat i så sitter den bakifrån i mästarhuset. när de byggde bilen (som alla andra) så vill de att du ska lämna in den så de tjänar ännu mer pengar

  • santawasasurfer

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 17:54

    besiktning den måste väl inte funka för besiktning. det har de aldrig kollat på mina bilar. hur petiga de än är

  • voodoo

    Medlem
    14 juli, 2006 vid 08:21

    Inget större problem att montera ur huset…ta bort alla plastbitar runt om, lossa kablarna på baksidan av huset och lossa ev ratten för att ta ur huset (du behöver troligen inte lossa ratten om du kan vrida huset lite och komma åt lampan iallafall).
    Skruva sedan ur lampan som är trasig och sätt dit den nya!

    Skulle tro att det är ca 30 min jobb om du inte gjort det tidigare 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen trasig belysning till hastighetsmätaren VW t4!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.