Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Trasig bräda ?!

  • Trasig bräda ?!

    Publicerad av bjornen på 19 augusti, 2006 vid 15:54

    Hejsan, Har skaffat mig en RRD z-ride för några vekor sedan och nu skulle jag torka prylarna och till min fasa fick jag se att det fanns en spricka i brädan. Vet inte om det är färgen som krakelerat eller om sprickan går djupare. Jag har varit och klämt med fingrarna och jag kan inte se att det sviktar runt sprickan. Vad skall jag göra. Trist att behöva smeta på epoxi på nya brädan :frown: Har ni några tips och råd ? Bifogar lite bilder. Tack på förhand Björn

    ola_p svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bjornen

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 16:00

    Bilderna kom inte med…

  • surfmanj

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 16:33

    du kan ta lite ding, eller lite finare epoxi, bara att måla över!

  • bjornen

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 16:42

    Tack för tipset. Kan man ta vanlig tvåkomponents epoxi som finns i bygghandeln (ser ut som två ihopsatta sprutor) blanda och bara pensla på ?

  • svenne

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 20:46

    Svaret finns här på konfen om du söker lite. Om du slipar lite runt sprickan och lägger på ett tunnt lager epoxi går det bra. Epoxi är alltid två komponenter, snabbepoxi är inte den ultimata fixen – men det går

  • bjornen

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 09:50

    Tjenare, kula att slipa nya brädan…:mad2: Jag har torkat med t-röd och området som är slipat är 8 cm långt. Tror ni att det räcker med epoxi eller skall jag använda någon väv och isåfall hur bred remsa. När jag sedan skall måla undrar jag vilken typ av färg jag skall använda, det skulle ju vara trevligt om man kunde bryta den i rätt nyans. Mvh Björn

  • ola_p

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 09:59

    Väv behöver du nog inte, om det inte är mjukt..
    Någon form av bra epoxi, eller två komp lack. Nils Malmgren är stora på epoxi i sverige.. http://www.nilsmalmgren.se/produkter/industriprodukter/industriindex.php (Lamineringsepoxi), eller west systems tror jag det är som också är stora.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Trasig bräda ?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.