Trasig bräda ?!

Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av Ola_P.

• Författare
     Bjornen
    Deltagare

Hejsan, Har skaffat mig en RRD z-ride för några vekor sedan och nu skulle jag torka prylarna och till min fasa fick jag se att det fanns en spricka i brädan. Vet inte om det är färgen som krakelerat eller om sprickan går djupare. Jag har varit och klämt med fingrarna och jag kan inte se att det sviktar runt sprickan. Vad skall jag göra. Trist att behöva smeta på epoxi på nya brädan :frown: Har ni några tips och råd ? Bifogar lite bilder. Tack på förhand Björn

Bjornen
    Deltagare

Bilderna kom inte med…

SurfmanJ
    Medlem

du kan ta lite ding, eller lite finare epoxi, bara att måla över!

Bjornen
    Deltagare

Tack för tipset. Kan man ta vanlig tvåkomponents epoxi som finns i bygghandeln (ser ut som två ihopsatta sprutor) blanda och bara pensla på ?

Svenne
    Medlem

Svaret finns här på konfen om du söker lite. Om du slipar lite runt sprickan och lägger på ett tunnt lager epoxi går det bra. Epoxi är alltid två komponenter, snabbepoxi är inte den ultimata fixen – men det går

Bjornen
    Deltagare

Tjenare, kula att slipa nya brädan…:mad2: Jag har torkat med t-röd och området som är slipat är 8 cm långt. Tror ni att det räcker med epoxi eller skall jag använda någon väv och isåfall hur bred remsa. När jag sedan skall måla undrar jag vilken typ av färg jag skall använda, det skulle ju vara trevligt om man kunde bryta den i rätt nyans. Mvh Björn

Ola_P
    Medlem

Väv behöver du nog inte, om det inte är mjukt..
    Någon form av bra epoxi, eller två komp lack. Nils Malmgren är stora på epoxi i sverige.. http://www.nilsmalmgren.se/produkter/industriprodukter/industriindex.php (Lamineringsepoxi), eller west systems tror jag det är som också är stora.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account