Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Trasig gasvajer vw-buss (kan vara nåt annat)?

  • Trasig gasvajer vw-buss (kan vara nåt annat)?

    Publicerad av curry på 27 maj, 2009 vid 07:03

    Hej!

    igår när jag puffade runt med min fina vw caravelle 85 så hände något rätt udda.
    Varvmätaren gick ned till 0 och det hände absolut ingenting när jag tryckte på gasen (rullande, med växel, och motorn igång). Inget fel på motorn.

    Fick bogsera den och lämna den och ställde den hos en bilmeck som hade stängt.
    Kommer dit idag och möts av en arrogant och nedlåtande jävla bilmeckfarfar.

    Har lust att gå dit, bogsera bort bilen och fixa det själv.

    Någon kunnig som har förslag på vad det kan vara? Borde vara vajern till gaspedalen tycker man?

    curry svarade 14 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • sunh

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 07:52

    Gaspedalen brukar bli helt slapp om vajern är av. Inget motstånd för 5 öre. Du ha kvar tomgången som vanligt då? konstigt att varvmätaren går ner på noll om du nu provade att frikoppla och hade kvar tomgången.

  • curry

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 12:24

    hmm, jaa okej. Nej den var ju inte helt lös…

    Den gick fint på tomgång precis efter jag stannat. Den startade inte senare dock eftersom den brukar behöva lite gas för att komma igång.

    Någon som vet om det finns en VW bilverkstad (ala caravelle 85 service) i stockholm?

  • kinetic

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 14:34

    curry: Hmm…Händer det något vid “förgaseren” när du trampar på gasen, dvs rör spjället sig som det skall? Om inte så… En 85:a e ju en rätt gammal bil så det borde vara en “monojetronic” historia, ja om du inte har varianten med insprutningförståss *haha*…

  • curry

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 11:13

    Problemet löst!!

    Bilmecken visade sig vara trevlig trots allt.

    Det var skit i tanken som hade proppat igen bränsletillförseln!

  • dadil

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 17:19

    hahahaha! så felet var egentligen typ soppatorsk då… igen!

  • curry

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 20:41
    dadil;550366 wrote:
    hahahaha! så felet var egentligen typ soppatorsk då… igen!

    käften!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Trasig gasvajer vw-buss (kan vara nåt annat)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.