Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasigt frontbeslag – hjälp!! Fixat!

  • Trasigt frontbeslag – hjälp!! Fixat!

    Publicerad av henke-larsson på 21 september, 2020 vid 19:45

    Idag körde jag sönder frontbeslaget till min bom, HPL Carbon Slalom 170-230 cm, och letar efter lämplig reservdel. Är det någon som bytt frontbeslag på en bom? Hur hittar man ett beslag som passar? Vilka mått på bommen måste man kolla upp?
    /Henrik

    Det är själva plastdelen man sätter runt masten och lägger repet i och spänner åt som har gått av. Resten är intakt!

    Raggarn, det verkar som att du kan en hel del om bommar och dess olika delar. Måttet du efterlyste är 64 mm och det är (mycket riktigt) en fas/fördjupning längst upp och längst ned med måtten djup=2,5 mm och diameter=11,5 mm. Bulten är en M6 med insex-skalle och längd 78 mm. Plastdelen är rätt så komplex och säkert unik för HPL. Det känns osannolikt att de olika tillverkarna har identiska lösningar, men såklart värt ett försök!

    Bommen är köpt på Onwater i Lund och jag har kontaktat dem. Inget på hyllan i Lund, Karlstadsbutiken ska leta i gömmorna på Lördag!

    Surfspot hade ett beslag som passade och bommen är nu lagad!!

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    • Denna diskussion ändrades 3 år, 7 månader sedan av  henke-larsson.
    • Denna diskussion ändrades 3 år, 7 månader sedan av  henke-larsson.
    • Denna diskussion ändrades 3 år, 7 månader sedan av  henke-larsson.
    • Denna diskussion ändrades 3 år, 7 månader sedan av  henke-larsson.
    • Denna diskussion ändrades 3 år, 7 månader sedan av  henke-larsson.
    • Denna diskussion ändrades 3 år, 6 månader sedan av  henke-larsson.
    raggarn svarade 3 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sailortrash

    Medlem
    23 september, 2020 vid 20:47

    Hej
    Går att köpa lösa frontbeslag, kolla med surfspot de kan hjälpa dig

  • raggarn

    Medlem
    24 september, 2020 vid 10:24

    Idag körde jag sönder frontbeslaget till min bom, HPL Carbon Slalom 170-230 cm, och letar efter lämplig reservdel. Är det någon som bytt frontbeslag på en bom? Hur hittar man ett beslag som passar? Vilka mått på bommen måste man kolla upp?

    /Henrik

    hej …vad är trasigt…?? hela eller..?? kan du fixa nån /nåra bilder…så kan du lättare få hjälp….

  • raggarn

    Medlem
    24 september, 2020 vid 23:02

    då behöver du måttet enl bilden och kolla me närmsta surfshop…….
    annars sålde väl Surfers i Varberg och Onwater Karlstad HPL bommar och m.fl. säkert…
    och kan passa me andra fabrikat om måttet stämmer och/ eller om det är en fördjupning i plasten
    där den ska sitta …då behövs diametern på det lilla hålet också …. ska kolla imorn om jag har någon liggandes
    av någon sort…. och kolla även med Surfspot som Sailortrash säger,,,

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  raggarn.
  • raggarn

    Medlem
    25 september, 2020 vid 14:49

    då behöver du måttet enl bilden och kolla me närmsta surfshop…….

    annars sålde väl Surfers i Varberg och Onwater Karlstad HPL bommar och m.fl. säkert…

    och kan passa me andra fabrikat om måttet stämmer och/ eller om det är en fördjupning i plasten

    där den ska sitta …då behövs diametern på det lilla hålet också …. ska kolla imorn om jag har någon liggandes

    av någon sort…. och kolla även med Surfspot som Sailortrash säger,,,

    maila den nedersta bilden+ alla mått till Surfspot… som säljer Unifiber…jag har ett unifiberbombeslag som liknar den på bilden…hinner inte kolla måtten nu…men ser väldigt lika ut…så kolla med dom

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasigt frontbeslag – hjälp!! Fixat!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.