Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tre fina is-siufingspots i Malmö-trakten!

  • Tre fina is-siufingspots i Malmö-trakten!

    Publicerad av kinetic på 3 januari, 2011 vid 15:47

    Har “rekat” lite issurfing-spots i Malmö-trakten idag…Tittade på de tre “vanligaste” surfspoten, dvs Habo Ljung, Klagshamn och Höllviken. Samtliga tre spot såg riktigt bra ut,.”Isen” hade en hel del fastfrusen/genomblött snö på sig men inget som lär hindra min bräda iaf (Pirate), synd bara att vinden saknades. Jag vet inte tjockleken på isarna men det var folk som var ute o gick en bra bit ut. Tycker personligen det känns “bra” att veta att det är relativt grunt om man nu skulle gå igenom, lite skillnad att kunna stå på botten o häva sig upp. Min personliga uppfattning är att samtliga tre spots har säkra isar. I Klagshamn fanns det “blankis” längre ut, var några som skrinnade där, jag är dock osäker på om den isen är att lita på för tillfället. Nu hoppas jag på vind, är det någon som vill göra mig sällskap eller testa min bräda så är det bara att skicka ett PM eller skriva här i tråden.
    De tre första bilderna är från Höllviken, efterföljande två från Klagshamn o de två sista från Habo

    kinetic svarade 13 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kinetic

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 09:24

    Testar Habo idag kring 1230, hoppas det blåser lite iaf…

  • kinetic

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 15:18

    Testade Habo idag…Hade kommit ca 2cm “lössnö” som mest, i övrigt som på bilderna dvs fastfrusen snö med skare. Körde med den lilla fenan o det gick utmärkt, något enstaka “släpp” när man kom på ett parti med djupare “lössnö” eller klenare skare. Givetvis har man inte lika bra fäste i fläckvis skare men så länge man inte pressade med bakfoten gick det hur bra som helst, brädan bröt inte ens igenom skaren utan det vara bara fenan som gjorde fina spår:). Summa sumarum: Mer eller mindre idealiska förhållanden även om vinden var i klenaste laget, ca 5m/s som mest. Nu när brädan är vallad märkte jag klar skillnad, glider mycket lättare, dagens toppnotering gissningsvis 19-20knop. Kan inte förstå varför ni skåningar inte is-surfar när ni verkar ha så bra isar:grin:

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tre fina is-siufingspots i Malmö-trakten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.