Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trevlig surf i Nyköping idag!

  • Trevlig surf i Nyköping idag!

    Publicerad av goose på 24 maj, 2008 vid 19:09

    Äntligen fick mina nyinköpta Simmer ICON premiär idag! Härlig ostlig vind, sol och varmt vatten! Som bäst blev det fullt tryck med 5.3 ICON och RWW76! Märkligt nog minskade vinden på eftermiddagen (och blev ojämnare) då man förväntade att sjöbrisen skulle ge ytterligare vind. Hur som helst, 3 timmar surf är inte så tokigt med tanke på hur dålig vinden varit i vår!

    Kan förövrigt starkt rekommendera ICON som segel, även till bump n´jump. Enligt mitt tycke lika bra bottendrag som Crossover men kompaktare och lungnare. En stor positiv överaskning!

    rille svarade 15 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fnassel

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 17:37

    Kan bara hålla med Da Goooooose!
    Hans nya segel såg riktigt fina ut! Blir det någon framåt i år tro?
    Några få bilder finns vid denna länk!
    http://www.jymden.nu/offroad/
    Under Kitebilder blandat.
    Tyvärr döljer jag hans nya Icon på den enda bilden som ligger ute i forumet!

  • goose

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 19:12

    Snygga bilder på framåtlooparna! Nice! Synd att nosen gick på Fnassels bräda…..typ andra loopen för dagen…men fasen vad snyggt det ser ut!

  • gammel-ippa

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 20:57

    Va! Igen, Köp en pansarbräda. Fina bilder var det.

  • bigtuna

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 21:42

    Hej!
    Var i Nyköpingstrakten är det bra att vindsurfa, finns det några ställen i närheten av Oxelösund ? Tänkte ta med mig brädan när jag är i närheten och besöker släkten :laugh:

  • fnassel

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 05:31

    Standstuviken på syd-nordost eller Skeppsvik i Nävekvarn på Sydväst-väst.
    Finns flera andra ställen att segla på men en del är lite luriga att hitta!
    Ring gärna mig på 070-550 82 37 om du är på väg ut! Jag kanske inte är på plats men jag kan guida dig ut!

  • bigtuna

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 19:44

    Hej!

    Tack för snabbt svar, jag skall upp midsommarhelgen, hör av mig om det blir någon vind 🙂

  • rille

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 21:28

    Verkar vara ett ok ställe det däringa!

    Ser att ni kör mycket Flysurfer. Vill någon köpa en FS Speed 13 så har jag en knappt använd för en billig peng.

    Mvh Rille

    (f ö medlem (men inte så aktiv) i Klåpare MC)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trevlig surf i Nyköping idag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.