Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trimma en Quad

  • maxx

    Medlem
    16 december, 2010 vid 16:46

    Jaha bara att plocka fram sågen då.
    Vill flytta fram innerfenorna nån cm.

  • dude

    Medlem
    16 december, 2010 vid 17:38

    Bara att kapa av där fenskruven sitter ju o sätta fenskruven närmare själva fenan…

  • maxx

    Medlem
    16 december, 2010 vid 19:23

    Japp, är det jag ska använda sågen till.

  • ola-h

    Medlem
    17 december, 2010 vid 10:16

    Undrar om inte Keith är lite oklar. Jag tolkade det först som han sa att fenans leading edge skulle vara i höjd med bakstroppens framskruv. Det skulle enligt min erfarenhet vara väldigt långt fram på en quad. Visserligen har Quatro sina framfenor lite längre fram än de flesta andra, men att ha bakfenorna så långt fram skulle ändå (tror jag) innebära rätt mycket “överlapp” mellan fram och bakfenorna.

    Så troligen menar han att bakfenans leading edge bör vara mitt under bakstropen (vilket vagt antyds senare i videon). Ni som har Quatro kanske kan bekräfta att bakboxarnas placering snarare stämmer med denna sista tolkning (vilket hur som helst är ungefär så som jag brukar placera bakfenorna på mina quads (när jag kör stora fenorna bak)).

  • rrd

    Medlem
    17 december, 2010 vid 16:45

    En bild säger mer än tusen ord…

    Alla i mitten av boxen.

  • jonteasu

    Medlem
    17 december, 2010 vid 18:07

    Har träffat på Jem Hall i Jeri i år. Han sa att på RRD Quadsen så ska man ha de små fenorna längst fram, och sedan bakfenorna ca 4 fingrar bak. Sedan sa han åt mig att flytta bak mastfoten också, ca 132 var lagom, och var man överrigad så kunde man flytta fram den lite.

    Hans argument för de små fenorna och mastfoten, var att det skulle göra så nosen lyfte lite mer. Annars tenderar den att gräva ner sig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trimma en Quad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.